Ik heb een golf 3 1600 , hierin een motor uit een golf 2 1800.
Het probleem is : motor slaat af als hij warm wordt en af en toe kan ik hem weer aan de praat krijgen. wat heb ik vervangen kabels, nieuwe bougies, ontsteking. kan de lambasonde hier ook mee te maken hebben? of de bobine-temperatuurmeter.
het afstellen van de ontsteking via het vliegewielnulteken, is dit juist.
met een vriendelijke groet, hermann
Geplaatst door hermann.tuinstra (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Parlato (0) PRO, 18 jaar geleden
Het nulteken is niet het ontstekingsmerkteken maar het BDP van de 1e cylinder.
Het ontstekingsmerkteken zit (afhankelijk van de motor) een paar graden voor het nulteken.
Het ontstekingsmerkteken is meer een groef in het vliegwiel.
Hans4040 (310) PRO, 18 jaar geleden
ECU ook mee verhuisd?
flow (0), 18 jaar geleden
ontsteking is 12mm links van het b.d.p dat is 8 graden voor b.d.p
hermann.tuinstra (0), 18 jaar geleden
Gevonden probleem.
Vermoedelijk zat het in de computer, kabels los gemaakt en weer gemonteerd en het probleem was verholpen.
Vriendelijke dank voor jullie inzet. Groetjes Hermann
hermann.tuinstra (0), 18 jaar geleden
Dacht dat ik het probleem had verholpen , maar het euvel doet zich weer voor. als ik de steker vande computer afhaal dan doet hij het weer , evenlater slaat hij weer af. gaat stoteren lopen, kan zijn met wat geluk als je veel gas geeft dan loopt hij even door. radeloos wordt je hier van. groetjes hermann