Bij mijn Passat TDI automaat (115pk) uit '99 was de katalysator defect. Deze is niet vervangen, maar 'schoongemaakt'. Daarna is echter de turbo meer dan voorheen hoorbaar, met name in de lagere toerentallen. Zelfs bij stationair toerental is de turbo af en toe hoorbaar. Verder rijdt de auto prima.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik dit verhaal zo hoor weet ik niet of het wel echt de turbo is die jij nu hoort want dat lijkt me raar.
Maar wat wel kan is dat omdat de kat gespoeld is er nu na de-montage van de kat een lekkage is tussen de ring van de kat en de voorpijp daar zou ik eerst even naar kijken .
.
Ik zie op de factuur dat er diverse pakkingen zijn gebruikt, maar da's natuurlijk geen garantie dat het ook goed zit. Kan dat overigens kwaad dat die ring niet goed zit?
21 jaar
Pakkingen zullen best gebruikt zijn, maar of ze dicht zitten is vers 2.
In elk geval loop je bij lekkage kans op een APK probleem. Bovendien kunnen er wellicht hete gassen terecht komen op plekken waar je ze absoluut niet wilt hebben
21 jaar
Ik heb dat ook gehad met mijn passat.
De katalysator hebben ze zogezegd ook vervangen, maar die hebben ze gewoon leeggemaakt.
Daarna ook een fluitend geluid.
Maar normaal kan dit geen kwaad ze merken het ook niet op de keuring.
21 jaar
Voor de keuring maakt het niet uit. Een diesel moet gewoon voldoen aan de roettest, en daarop heeft de kat geen invloed (die is er voor de NOx). Kat is niet verplicht
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar