Volkswagen passat tdi: maakt krakend geluid bochten

Bouwjaar: 1998

Mijn passat tdi uit 98 maakt een soort lichte kraak geluid in bochten binnen de bebouwde kom. Alsof je een duur opent in een horror film, dat geluid, maar dan alleen die lage toon, niet dat scherpe. Als ik op een pleintje volop draai hoor ik niks. wel als ik lanzaam optrek en een lichte draaing maak. Op de snelweg in de bochten hoor ik niks. Ik verdenk de homokineet maar die hoort toch alleen maar meer geluid te maken als je volop draait. Heb de draagarmen onder al vervangen. Wat zou dit kunnen zijn? hoe kan ik dit achterhalen?
MvG Yah

Hop

Geplaatst door Hop (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jos_br.5982 (0), 21 jaar geleden

Als je alle draagarmen onder hebt vervangen is de kans groot dat boven en met name de rubbers aan de binnenzijde van de draagarm versleten zijn.
Het is niet te geloven maar alle draaipunten willen wel kapot.

Antera (0), 21 jaar geleden

nee dit kan wel degelijk je homokineet zijn die kraken niet altijd bij alleen vol sturen toch ff laten controleren. ik vermoed van wel. Als de auto verder geen rare bewegingen maakt zoals trekken in het stuur of iets als je gas geeft dan zal het dat toch wel moeten zijn

hls (0), 21 jaar geleden

Dat kraken schijnt vaak te gebeuren bij vw/audi (bij mij ook). Ik heb een paar smeernippels op de fusekogels laten zetten. Nooit meer last van gehad. Tip komt van problemcar (bij audi).



Michel7781 (0), 20 jaar geleden

Ik zie hier allerlei tips dat men smeernippels op de draagarmen monteert. Ik raad toch aan om de kogels eens goed te controleren op speling. Ik had deze week een Passat 1997 waar de kogel uit de draagarm is geknapt ( met vetnippel)!! Mijn ervaring is dat kraken ook vaak betekent dat er ook speling aanwezig is, ook al is dit moeilijk te zien.

jos_br.5982 (0), 20 jaar geleden

Ik controleer die daagarmen altijd op speling voordat ik er vetnippels in zet.

Laatst zelfs een gehad waarbij na 30000 km de draagarm al begon te kraken, er was absoluut geen speling in te vinden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.