auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Fout na uitlezen vr6 "engine speed sensor no signal"

Brandstof: Benzine, Motorcode: AAA vr6

beste medeforumers.
Ik heb sinds gister mijn obd uitlees kabel binnen.
Die had ik besteld omdat mijn vr6 inhield met acceleren.
En omdat ik geen zin had om bij de garage uit te laten lezen terwijl ik het voor die prijs altijd zelf kan doen

Nu krijg ik de volgende fout.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 021 906 258 BK
Component and/or Version: MOTOR PMC 1
Software Coding: 0261203219
Work Shop Code: 1267358109
2 Faults Found:
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
01259 - Fuel Pump Relay (J17)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

De bezine pomp klopt dat komt door mijn alarm.
Dus het probleem zit hem in de engine speed sensor. die geen signaal krijgt.
Waar kan ik deze sensor vinden?
De garage heeft niet gek lang geleden bij mij de nokkenas sensor vervangen als ik het goed onthouden heb. is dat Dezelfde sensor ?

dus samengevat 2 vragen.

*Waar zit de engine speed sensor ?
*is de engine speedsensor gelijk aan nokkenas sensor ?

Alvast bedankt voor de hulp !
groeten VRtjerk6

Geplaatst door

GTjerkI (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

G28 - engine speed snesor - is de krukas positie sensor.
Start de motor eerst eens. En lees dan de foutcodes uit. Oudere auto's geven die foutcode altijd als de motor uit is.

oldford 0
badge

14 jaar

Dus dan eerst foutcodes wissen ?
auto starten. en kan ik dan gelijk uitlezen of moet ik hem eerst ff een paar minuten laten draaien ?

GTjerkI 0

14 jaar

Tjerk,

De nokkenas sensor vervangen ? Deze heeft hij niet, tenminste daar ga ik vanuit, aan het Nr te zien is de auto van '93 ? Ook is hij gechipt als het goed is..

De fout over de engine speed sensor moet en negeren, die staat er altijd in als de motor alleen op contact staat, laat hem maar eens lopen en lees hem weer uit, nu zie je dat hij weg is.

De fout over je brandstofpomp relai maakt me meer zorgen, waarschijnlijk komt die er niet in te staan vanwege je alarm, of heb je de spanning van het relai onderbroken op het alarm ? Zo ja, kan dat wel..

Kijk eens in de meetwaardeblokken wat de temp van de koelvloeistof is als de motor op bedrijfstemp is, deze sensor gaat vaak kapot of geeft geen goed signaal ( weerstand ) meer wat invloed heeft op het mengsel, te arm bij een lage weerstand of te rijk bij een hoge weerstand, je moet gewoon even kijken wat de temp daar aangeeft, die op je dashbord staat er los van, die sensor waar ik over praat zit in het plastic huis voor de radiator, van rechts naar links : Airco - Temp sensor ECU - Temp sensor dashbord + naloop elec waterpomp.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Ik heb even een klein fimpje gemaakt van mijn uitlaat.
Mischien dat jullie iets met het geluid kunnen ?

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=t_kzi9hE9...[/yt]

GTjerkI 0

14 jaar

Hoor je de klepstoters nu ligt tikken of loopt hij af en toe op 5 poten ? Dat is lastig te horen zo..

Doe maar eens wat ik omschreef..

stefan84 0

14 jaar

Sorry ik maak een fout het is niet de nokkenas sensor maar de krukas sensor.. haal ik nog wel eens door elkaar :S hihi
Waar maak je nou uit op dat hij gechipt is ? het zal goed kunnen bij 1 van de vorige eigenaren.
De vr6 is trouwens uit 94 en heeft dis ontsteking.

GTjerkI 0

14 jaar

@ stefan. ik heb het idee op 5 pitten

GTjerkI 0

14 jaar

voor die temperaturen die jij vraagd die kan ik in vagcom opvragen bij meassure ofzow??
ja sorry heb het programma net een paar uur :P

als auto loopt idd geen meldingen.
bezine pomp is idd door alarm

GTjerkI 0

14 jaar

Tjerk,

Ja ene met DIS heeft ook een aparte nokkenas sensor, je krukassensor is die wat hij nu als 'fout' aangeeft maar kun je negeren als de fout weg is als de motor loopt.

Uhmm, uit dat PMC 1 maak ik dat op..

Laat de motor eens lopen en sproei de bougiekabels eens nat, hoor je nu duidelijk dat hij anders gaat lopen, hij vonkt, je geknetter hoort ? Dan is de kabel slecht en moet je die vervangen die doorslaat..

Voor de temp te zien in de meetwaardeblokken, ga eens naar 08 measuring blocks, dan groep 001 en dan in de 2e kolom zul je de temp zien staan, indien hij een labelfile heeft zie je ook eronder staan wat het is of betekent..

stefan84 0

14 jaar

de plantenspuit truuk heb ik al geprobeerd.
komt zo niet veel uit alleen als ik denk ik iets te veel spuit gaat die bij mijn onsteking op het uhm dis blok zeg maar op een gegeven moment wel overslaan.
maar ik dacht denk dat dat wel normaal is / was

GTjerkI 0

14 jaar

En ook dat mag niet, hij mag niet overslaan !! Onder belasting kan hij sneller overslaan of als het vochtig is, maar dat is achter de pc niet te voelen wat de auto dan doet, controleer even het e.e.a.

stefan84 0

14 jaar

ik krijg de volgende waardes bij een olietemperatuur van 80c

[url]http://yfrog.com/8bmeetwaardenp[/url]

GTjerkI 0

14 jaar

Ja dat klopt wel..Misschien kun je de laptop eens meenemen tijdens het rijden, als hij dan inhoud of slecht loopt moet je eens kijken of die temp waarde veranderd..

Jammer dat je niet echt veel kan zien bij deze auto zoals bv de LMM etc..

stefan84 0

14 jaar

zal overslag van de vonk gerapporteerd worden in vagcom ?

ik kan wel even een filmpje maken wat er gebeurd.

GTjerkI 0

14 jaar

als ik de ontsteling goed nat maak dan slaat die op een gegeven moment wel over.

[yt]http://www.youtube.com/watch?v=9L8U0IuY1...[/yt]

GTjerkI 0

14 jaar

Je hoort nu hoe hij loopt als hij overslaat, doet hij dit zelfde als je aan het rijden bent ? Bedoel je dat met inhouden ?

En dat overslaan slaat hij niet op als storing jammer genoeg.

stefan84 0

14 jaar

Het klinkt idd ongeveer hetzelfde naar mijn idee.
alleen nu als het zo nat is hoor ik duidelijk de vonk overspringen als een tik.
dat hoor ik ook tijdens het rijden dan.

Enige oplossing om het zeker te weten is zeker nieuwe kabel set ?

GTjerkI 0

14 jaar

Nou als dat hetzelfde is zou ik even goed kijken waar hij vonkt, ik neem aan dat hij vanaf de kabel vonkt ? Kijk even welke kabel dat is en hoeveel het er zijn,

Heb je geen reserve bougiekabel om te testen of een vriend bv ?

Zou geen immitatie kabels nemen maar de originele, al zijn ze best prijzig..

Al je zeker weet dat dit het probleem is dan is het maar half zo erg natuurlijk.

stefan84 0

14 jaar

Na de bougie kabels beter te inspecteren.
heb ik idd wat scheurtjes gevonden in de isolatie. ik zal v/d week eerst een nieuwe set kabels halen.
hou jullie op de hoogte..

Gr VRtjerk6

GTjerkI 0

14 jaar

Tjerk,

Een oplossing is het niet maar wel het proberen waard voor even, maar de kabels droog en wikkel ze eens goed in met tape en rij een rondje en kijk of je verschil merkt, even zal dit werken maar niet voor eeuwig.

Je kan ze dan in elk geval zo laten zitten tot dat de nieuwe kabels arriveren :)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.