auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Foutcode 00285 ABS G45

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: ATD

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn golf tdi, het ABS lampje is spontaan oranje gaan branden smorgens tijdens het starten.
Deze heeft een 2 tal dagen gebrand en is toen een dag uit geweest, inmiddels brand het lampje weer en heb ik hem uitgelezen
met de laptop en vcds.
Er kwam code 00285 - ABS Wheel Speed Sensor Front Right (G45) uit rollen.
Deze fout was eerst niet te wissen, toen hebben we een abs pomp zeftest uitgevoerd via vcds, en de pomp begon een aantal seconden te brommen.
Hierna was de foutcode te wissen en hebben we een stukje gereden, hierna auto stil gezet en weer opnieuw gestart en het abs lampje brand dan weer direct met het op contact zetten en gaat ook niet meer uit.

We hebben ook geprobeerd om de wielsensoren uit te lezen, als je stilstaat en je gaat in vcds naar de wielsensoren dan staat hier bij allemaal 255km/h.
als je dan gaat rijden komt overal 2 of 3 km/h staan.
als je dan onder het rijden opnieuw probeerd in te loggen in de abs unit kom je er niet in, zodra de auto stil staat kom je er wel weer in en kun je voor even de foutcode wissen.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Geplaatst door

René Dankelman (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

http://www.ilexa.co.uk/vagmovies/abs_dem...

ABS en ASR lampje branden. De ABS module is erg gevoelig voor een te lage spanning (accu los geweest?) en schakelt zichzelf dan uit. ABS en ASR lampjes gaan dan branden. Deze module krijgt zijn stroom van één van de drie steekzekeringen in het zwarte kastje op de accu (Golf 2000-2002) en deze contacten willen wel corroderen.
Oplossing. Zekeringen in het zwarte kastje die op de accu ligt vervangen. Het zijn drie groene steekzekeringen van 20A. Accu contacten goed schoonschuren en met een heel klein likje vaseline weer goed vast monteren. Meet ook even je accuspanning moet rond de 12,7 volt zijn (na tijdje stilstaan). Indien dit niet helpt is er ws een wielsensor stuk. Uitlezen met VCDS is dan nodig.

Dat ie je eruit gooit kan kloppen. Het zou moeten werken tot 20 km/h.

Bron: Gerrit Speek

martijn v o 0

12 jaar

De abs senor bleek kapot te zijn, deze vervangen en alles weer ok

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.