Auto gaat bij flink optrekken(volgas om bv.een stoplicht te halen)iets inhouden en soms! ook in noodloop.
Uitgelezen dtc is dan 00777,na het wissen van deze storing en een proefrit waarbij de auto soms voor korte tijd inhoud(stoterig)dus het probleem is er wel maar geen foutcode opgeslagen.
Als ik de gaspedaalpositiesensor meet gaat deze keurig van nul naar 100%.
Kan het zijn dat de variabele turbo te stroef gaat of de n75 klep versleten is zonder foutcode op te slaan die daar naar verwijst?
Deze storing zit al meer dan een jaar in deze auto maar de enige foutcode is dan 00777(gaspedaalpositiesensor)
Het lampje heeft de laatste 3 maande 1x gebrand met als gevolg geen vermogen meer,na uitzetten contct alles weer voor lange tijd goed(behalve dan dat schokken wat niet opvalt als je normaal rijdt)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=hofman]Auto gaat bij flink optrekken(volgas om bv.een stoplicht te halen)iets inhouden en soms! ook in noodloop.
Uitgelezen dtc is dan 00777,na het wissen van deze storing en een proefrit waarbij de auto soms voor korte tijd inhoud(stoterig)dus het probleem is er wel maar geen foutcode opgeslagen.
Als ik de gaspedaalpositiesensor meet gaat deze keurig van nul naar 100%.
Kan het zijn dat de variabele turbo te stroef gaat of de n75 klep versleten is zonder foutcode op te slaan die daar naar verwijst?
Deze storing zit al meer dan een jaar in deze auto maar de enige foutcode is dan 00777(gaspedaalpositiesensor)
Het lampje heeft de laatste 3 maande 1x gebrand met als gevolg geen vermogen meer,na uitzetten contct alles weer voor lange tijd goed(behalve dan dat schokken wat niet opvalt als je normaal rijdt)[/quote]
we hebben hier te maken met 2 afzonderlijke problemen.. 1, noodloop een gevolg van of een vervuilde tubo? of een defect aan/bij de magneetklep de N-75, probleem 2, waarschijnlijk komt deze storing uit de electronica van en op de brandstofpomp..
paul,
Dus vervuilde turbo en/of defect n75 kan aanwezig zijn zonder foutcode?
[quote=hofman]Dus vervuilde turbo en/of defect n75 kan aanwezig zijn zonder foutcode?[/quote]
eigelijk zou je zeggen van niet! eigelijk zou er een foutcode moeten zijn... turbodruk overscheden dit gezien de noodloop, het zou nog samen kunnen hangen met de code die je al hebt.. je zou even naar een bosch servicecenter kunnen rijden ze kunnen vrij simpel de electronica doormeten in de kop van de brandstofpomp mocht dit goed zijn, kun je dit al uitsluiten...
paul,
Ok bedankt paul.
Probleem kan ook zitten in 1 van de pedaalschakelaars rem of koppeling.
Ik heb wel eens precies dezelfde storing gehad met een golf 4.
Probleem zat toen in de koppelingspedaal schakelaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar