EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID !! HET IS EEN TIGUAN deze stond niet bij de type vandaar heb ik gekozen voor touran.
Het volgende: Ik krijg een auto binnen met een foutcode van kortsluiting in de drukschakelaar en de foutcode foutcode 00898 A/C Compressor activering.
Ik heb toen de drukschakelaar nagetest en bleek inderdaad niet in orde te zijn, deze toen ook vervangen. Aircopomp heb ik los aangestuurd, maar hij reageerde hier niet op. Heb dus ook een nieuwe pomp besteld en eronder gemonteerd. Deze kan ik nu ook los aansturen en werkt dan ook. Als ik een soort "weerstand" er bij aansluit (in werkelijkheid net doen of deze de pomp is) krijg ik de code wel gewist !
Maar zodra ik de Nieuw pomp weer aansluit komt de volgende foutcode meteen weer terug foutcode 00898 A/C Compressor activering.
Opmerkingen bij de foutcode: Kortsluiting naar massa
Kortstondige DTC (00898 103)
Compressor hoef je niet in te leren. Alle kabels nagekeken. Als ik de kabel van de pomp losneem (zodat er niks meer aanhangt) kan ik de foutcode wel wissen en komt hij niet terug.
Het rare is nu dat hij dit eigenlijk andersom zou moeten doen. Zodra ik de kabel losneem dat dan de foutcode komt, maar het is nu andersom.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Alvast bedankt !
(mocht er iets niet helemaal duidelijk zijn dan hoor ik het ook graag, nader uitleg is altijd mogelijk)
hier nog de motorcode was ik vergeten : 2.0 CR TDi (CBAB)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
shift sensor defect?
Heb de de regelSTROOM aan de compressor gemeten en zo ja wat was hij dan??
Wat is in de meetwaardeblokken te zien wat betreft de regelstroom??
[quote=fordmonteurtje]shift sensor defect?[/quote]
een shift sensor ? (versnellings sensor) kan dat mogelijk te maken hebben met de airco? Is dit een bekend probleem?
Ik denk dat dit P0382 is. Glow Plug/Heater Circuit "B". Klopt ook wel bij een diesel.
VW gebruikt een ander protocol om foutcodes uit te lezen. Niet meer de oude vertrouwde 5-cijferige code, maar een P-code.
Als je 898 van decimaal omrekent naar hexadecimaal krijg je 382.
[quote=volkswagen1802]Heb de de regelSTROOM aan de compressor gemeten en zo ja wat was hij dan??
Wat is in de meetwaardeblokken te zien wat betreft de regelstroom??[/quote]
Stroom in de meetwaardeblok vind ik 1.190 A en 0.820 A hij geeft hier verder geen details. Stroom bij de pomp zou ik morgen moeten meten.
Waar zat je dan eventueel over aan het denken, als ik vragen mag?
[quote=oldford]Ik denk dat dit P0382 is. Glow Plug/Heater Circuit "B". Klopt ook wel bij een diesel.
VW gebruikt een ander protocol om foutcodes uit te lezen. Niet meer de oude vertrouwde 5-cijferige code, maar een P-code.
Als je 898 van decimaal omrekent naar hexadecimaal krijg je 382.[/quote]
Glow plug? (gloeibougie) ? Maar waarom zou de aircopomp daardoor dan niet willen draaien?
@ Vanbakson:
[img]http://ask-itoutsourcing.ru/wp-content/u...[/img]
die shift sensor, omdat je zin zo schreeuwig er staat
Zat aan een kabelbreuk te denken maar welke bekabeling heb je al gecontroleerd?gemeten???
Meet eens met losgenomen stekker op de pomp als je gedeeltelijke kortsluiting hebt naar massa,die andere foutcode heeft betrekking op de gleoiinrichting.
Sorry voor de late reactie ! Maar het is opgelost, het was de regel eenheid die niet goed was. Deze vervangen en hij deed het weer perfect !
Bedankt iedereen voor het meedenken,
Vriendelijke groet,
VanBakson
Beter een late reactie dan geen reactie!!!
Bedankt voor je feedback!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar