👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Voor 2 weken terug deze Caddy binnengekregen met de volgende storingen:
17669 Klep voor pompinjectie, cilinder 1, limiet overschreden
17671 Klep voor pompinjectie, cilinder 2, onwaarschijnlijk signaal
Aan de hand van deze codes en de hulp van problemcar en andere bronnen de pompverstuivers gedemonteerd.
Deze bleken ingeslagen in de cilinderkop.
Dus cilinderkop vervangen, alle bouten vernieuwd, rubbers van de pompverstuivers vernieuwd en de verstuivers volgens fabrieksvoorwaarden afgesteld. Voor de zekerheid ook maar de kabelboom vervangen. Nu 2 weken later vertoont de auto dezelfde storingen weer.
Voordat ik alles weer losdraai zou ik graag van jullie als collega's willen weten wat ik eventueel nog kan doen om deze storingen tot het verleden kan doen laten komen.
Ik zit zelf te denken aan het vervangen van de pompverstuivers van de eerste en tweede cilinder, maar dat is natuurlijk wel weer een gigantische kostenpost. En ze hebben al zoveel onkosten gehad met het vervangen van de cilinderkop.
Wie o wie kan me helpen.
Mag ook telefonisch 0528-371284
Dan plaats ik later de oplossing wel hier in dit forum.
Met vriendelijke groet,
Martin Kloeze.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo, controleer de compressie, controleer meetw blok 13 , meet de bedrading door tussen ecu en pompverstuiver connector aan de kop (controleer ook stekkertjes op wankel contacten) en laat evt de pompvertuivers testen bij een bosch dienst.
Groet Jan227
heb de pompverstuiver van de eerste cilinder vervangen en het probleem is nu weg.
Bedankt voor het meedenken
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar