Volkswagen Golf: Gasklephuis

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AKL

Hallo allemaal,

Mijn VW Golf van 1999, km.stand 70620, motorcode AKL draait stationair onregelmatig vooral als de motor warm is hoor je dit erg goed. Afgelopen woensdag is de auto naar de plaatselijke VW dealer geweest voor een grote beurt. Ik heb dit toen aangekaart en ze zouden er naar kijken. Ze hebben de motor uitgelezen maar geen storing(en) kunnen ontdekken. Er werd mij toen verteld dat de oorzaak waarschijnlijk vervuilde gasklephuis is. Mij werd geadviseerd om er niets aan te doen omdat de gasklephuis erg moeilijk te programeren of "in te leren is" nadat deze is schoongemaakt. Ik vindt het erg vreemd verhaal. Mijn vraag is, is dit echt zo of..........

Alvast bedankt!!

Ozzie

Geplaatst door Ozzie (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Santa (0), 17 jaar geleden

GELUL!!!
Sorry voor deze directe reactie.........
Ech geneuzel van de bovenste plank!!!

Santa (0), 17 jaar geleden

Pfffffffff.....................!!!

Santa (0), 17 jaar geleden

Ben ff sprakeloos.............

Benny1078 (0) PRO, 17 jaar geleden

Dat verhaal klopt wel maar je moet het gasklephuis eraf halen en goed schoonmaken en daarna moeten ze eerst de leerwaarden wissen alvorens ze het gasklephuis gaan aanpassen aan het motorregelapparaat en dan moet het goed komen.
Wat ook goed moet worden gecontroleerd is valse lucht van het inlaatsysteem maar dat hebben ze denk ik wel gedaan.

Santa (0), 17 jaar geleden

[url=http://img45.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img45.imageshack.us/img45/9607/ss...[/img][/url]
En wat is DAT moeilijk.................????

Santa (0), 17 jaar geleden

Hebben ze daar wel eens van VAG COM gehoord?????

Santa (0), 17 jaar geleden

Man man man man man man man man, Rudolph wordt er nerveus van............

Santa (0), 17 jaar geleden

Die wil nu direct naar www.garagetest.nl toe................

Santa (0), 17 jaar geleden

Dat inregelen gaat sneller dan een tweetal uitgedroogde gevulde koeken zonder te kruimelen snel opeten.............
Tsjonge jonge jonge.....

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar wie het NIET met me eens is: GO AHEAD!!!!!

Ozzie (0), 17 jaar geleden

VAG Com zegt mij niets?? Bedoel je of de motor uitgelezen is, want dat hebben ze wel gedaan maar niets kunnen ontdekken. Ik ben ECHT naar de VW dealer geweest (in Dordrecht).
Ik was 404,28 euro kwijt (grote beurt+remvloeistof service+geribde riem) maar auto draait nog steeds onregelmatig.
Ik was er ook verbaasd over dat die dingen niet opnieuw te programeren zijn, maar ben geen monteur dus......
Na dit ervaring wil ik liever niet naar de VW dealer maar een betrouwbare optei heb ik niet. Iemand nog suggesties??

Santa (0), 17 jaar geleden

VAG COM is het systeem waarmee men de VW's kan uitlezen.
Ook het inlezen c.q. inleren van de gasklep kan met dit systeem. Niks moeilijks aan.
Echt waar, indien JOUW dealer dit NIET kan fiksen, wordt het tijd voor een stukkie op www.garagetest.nl

Santa (0), 17 jaar geleden

ELKE dealer moet dit kunnen, ZONDER UITZONDERING!!!!
Zelfs universele bedrijven krijgen dit voor elkaar en dan zal een erkende dealer verstek moeten laten gaan.....???
Liever naar de dealer....????

Ozzie (0), 17 jaar geleden

Hallo Santa,

Bedankt voor je reactie'(s)!!!!

Ik heb geprobeerd om de garage toe te voegen bij www.garagetest.nl maar krijg iedere keer een melding van "u kunt geen HTML gebruiken"??. Ik ga in ieder geval NOOIT meer naar de (plaatselijke) dealer. Ik voelde me toen eigenlijk afgewiepeld. Want hij begon eerst te vertellen dat de bougie's erg slecht waren, toen ik zij dat ik dat vreemd vondt omdat ze 20.000 km op hebben gezetten (in 2004, km.stand toen 50.000. Ik had alle nota's bij me). Toen begon hij opeens over dat gasklephuis, dat ze dat ALLEEN in de uiterste noodzaak dat deden omdat ze dus zo moeilijk te programeren zijn en dat het eigenlijk nooit meeer goed zou komen.

Santa (0), 17 jaar geleden

Allereerst alle slangen goed controleren op evt. vacuum lekkage. Bougies en -kabels ook goed checken, met name de elektrodenafstand van de bougies. Voorts kan het een defecte bobine zijn alhoewel dit bij het uitlezen te zien moet zijn geweest. Een vervuild gasklephuis kan ook soortgelijke problemen opleveren en dient dan gereinigd en opnieuw ingelezen te worden d.m.v. VAG COM.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.