kheb dus ook een probleem als ik bv mijn auto laat uitlopen aan een snelheid van rond de 10 km of trager
dan hoor ik zo een geluid van rechtsachter, achterasrubbers zijn al vervangen en schokdemper heb ik ook al eens veranderd maar zonder resultaat, kan dit duidden op een wiellager ? het geluid is wel niet constant maar zo om de seconde precies
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het geluid is dus bij elke omwenteling van het wiel?
Zou iets in de remtrommel kunnen zijn,laat de achterremmen eens schoonmaken,en kijk of de handremkabel wel goed zit in de trommel of dat er iets anders daarin los ligt of stuk is..
Een wiellager zou ook kunnen,of een steentje in het profiel van de band,denk als je de auto op de brug hebt moet je het wel snel kunnen vinden.
Heb zelfs een x meegemaakt dat er een ventiel los lag in de band,heeft iemand waarschijnlijk de band vv terwijl er nog een ventiel in lag!
Ricky,
een gecupt achterbandje???
gecupt bandje?
en ja het geluid komt bij elke omwenteling van het wiel
en steentje denk ik niet aangezien ik de wielen al van achter naar voren heb gelegd en wat eigenlijk geen verschil uitmaakte.
grtz dimi
17 jaar
ik heb dus vandaag eens de auto opgekriekt omdat dat gerommel wat erger is geworden en als ik het linkerachterwiel zo probeer heen en weer te schudden dan zit er wat speling op. Dus ik vermoed dat het de wiellager zal zijn . Maar weet iemand hoeveel zo een setje kost ? en of dit zelf te doen is?
17 jaar
Deze achterwiellagers horen juist een beetje speling te hebben (conische lagers).
Als je aan het wiel draaid moet je kijken of je het profiel ziet hobbelen,zo ja,dan een "gecupt bandje".
Ricky
[quote=ricky]Als je aan het wiel draaid moet je kijken of je het profiel ziet hobbelen,zo ja,dan een "gecupt bandje". Ricky[/quote]
Volgens mij heb jij het over een hoogteslag in de band.
"Cuppen" is de zaagtandvormige slijtage aan de zijkant van het loopvlak, meestal optredend bij de achterwielen van voorwielaangedreven auto's.
17 jaar
[quote=Santa][quote=ricky]Als je aan het wiel draaid moet je kijken of je het profiel ziet hobbelen,zo ja,dan een "gecupt bandje". Ricky[/quote]
Volgens mij heb jij het over een hoogteslag in de band.
"Cuppen" is de zaagtandvormige slijtage aan de zijkant van het loopvlak, meestal optredend bij de achterwielen van voorwielaangedreven auto's.[/quote]
Nee,ik bedoel echt cuppen,bij het wiel een slinger geven,en je kijkt langs het profiel,dan zie je mooi de zaagtanden voorbij komen.
is met een simpele aai over het loopvlak al te voelen....daarvoor hoeft het wiel niet vrij.....
[quote=arie549]is met een simpele aai over het loopvlak al te voelen....daarvoor hoeft het wiel niet vrij.....[/quote]
Klopt,een prof voelt dat meteen,maar bij een leek heb ik zo mijn twijfels.
hehehe, zit wat in......maar als een leek al niet voelt dat de band 'hapt' lijkt het mij slimmer om er ff mee langs een garage te rijden.....is meteen een heleboel duidelijk.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar