close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: geen communicatie / dashboardfuncties meer na opladen accu

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v akq

Hallo,

Ik heb een Lupo binnen gekregen op sleep.
De auto had een paar maanden stil gestaan bij de klant .
Hij heeft de accu (was leeg) opgeladen en op het moment dat er geladen werd begon de abs pompmotor al te draaien!stekker van abs unit ligt nu los om leegtrekken accu te voorkomen.

Op het moment dat nu het contact aangezet word heb ik geen dashboardlampjes en meters,alle zekeringen zijn heel ook onder de motorkap.Heb het hoofdrelais nagezien schakelt wel in,brandstofpomprelais schakelt ook gewoon in.
Met starten lijkt de auto aan te slaan maar valt weer uit.
het contactslot geeft alle spanningen goed door,uitlezen van combi instrument lukt niet alsmede motormanagment en startonderbreking.


Kan een te hoge laadspanning van een acculader deze storing veroorzaakt hebben?

Wie weet raad.

Alvast bedankt,

Arnout

Geplaatst door

mr bean (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=mr bean]Met starten lijkt de auto aan te slaan maar valt weer uit.
het contactslot geeft alle spanningen goed door,uitlezen van combi instrument lukt niet alsmede motormanagment en startonderbreking.


Arnout[/quote]
Is het niet zo dat die de sleutel niet herkend (andere sleutel proberen of op nieuw in leren)

Groet Tiguan

Tiguan 0
badge

16 jaar

als ie de sleutel niet herkent moet je nog wel in het motorregelapparaat kunnen komen of in het instrumentenpanneel als je niet in het instrumenten paneel kunt komen moet je de radio even loshalen en dan weer proberen lukt t dan wel radio even goed aansluiten
ivm diagnose draad

gr.marco

poppekast 0
badge

16 jaar

ik heb het al geprobeerd met losgekoppelde radio maar dat gaf .geen resultaat helaas

mr bean 0
badge

16 jaar

als ik deze klacht zie dan lijkt het wel of de + en - omgewisseld is met een starthulp, dan kan de klant zijn borst natmaken.

ik ga nu eerst proberen een ander combi instrument te krijgen en dan kijken of ik verder kom.

mr bean 0
badge

16 jaar

[quote=mr bean]ik ga nu eerst proberen een ander combi instrument te krijgen en dan kijken of ik verder kom.[/quote]
Moet je die bestellen of heb je er één liggen?

Als je niks kan uitlezen zal toch hier eerst verder in zoeken. Bijvoorbeeld alle regelapparaten loskoppelen en dan één voor één kijken of je ECU kan uitlezen. Je kan ook de K-lijn controleren of nergens sluiting heeft op het moment dat je alles los hebt gehaald, dan kan je dat ook wel afsluiten.

De motorregelapparaat kan je alleen uitlezen als de startblokkering unit in orde is. Je leest hebt namelijk via deze unit uit. Er gaat dus geen aparte K-lijn draad naar de motor ECU.

Ook belangrijk dat je diagnosestekker wel ze voedingen krijgt. Weet niet wat voor testkast je hebt, maar bij VAS kast geeft ie dit ook aan als foutmedling.


Maar wat John zegt ben ik ook bang voor. Verkeerd opladen gebeurt regelmatig.

alexander242 0
badge

16 jaar

ik heb het met een audi a4 gehad dat zonder een werkend/geprogrammeerd combi instrument de auto ook op startblokkering bleef staan,vandaar mijn keuze voor een ander.
Ik werk met een Bosch tester maar kom nergens in op dit moment

mr bean 0
badge

16 jaar

[quote=mr bean]ik heb het met een audi a4 gehad dat zonder een werkend/geprogrammeerd combi instrument de auto ook op startblokkering bleef staan,vandaar mijn keuze voor een ander.
Ik werk met een Bosch tester maar kom nergens in op dit moment[/quote]
Maar bij een polo is het denk ik niet als een arosa (werk zelf bij seat) een aparte startblok. unit. Dus daarom zal ik niet voor instrumentenpaneel gaan. Belangrijk is toch om te kijken of de K-lijn wel vrij is, dus geen sluiting of zo in unit bijvoorbeeld, te controleren zoals ik hierboven al beschreven had. Hier vandaan zal ik zelf te werk gaan. Componenten zijn namelijk best wel kostbaar.

alexander242 0
badge

16 jaar

oke hier de laatste update:

ABS computer vervangen,was doorgebrand
Combi instrument vervangen functioneert ook weer
Startonderbrekerunit vervangen doorgebrand,nu heb ik ook weer communicatie met de motormanagment,
Sleutels opnieuw in laten leren bij de dealer en alles functioneert weer.

bedankt voor de reacties.

mr bean 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.