close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lupo: geen compresscie

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 fsi

Hoi

ik ben bezig met VW lupo 1400 fsi met de motorcode ARR. Hij had geen compressie op 2 cilinders en op de andere 2 cilinders weinig compressie en de motor wilde niet lopen.

Toen heb ik hem uit elkaar gehaald en nieuwe zuigerveren gezet. De kleppen waren goed en ik heb hem weer in elkaar gezet met nieuwe lagerschalen, nieuwe koppakking, nieuwe kopbouten, nieuwe distributiekit en nieuwe hydrolische klepstoters

Kopbouten op 30 nm + 2 keer 90 graden aangetrokken en nieuwe olie en oliefilter erop gedaan.


En nu heb ik nog geen compressie. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt
Jan

Geplaatst door

janb5102 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je de kleppen er ook uitgehad want het komt voor dat ze door vervuiling niet goed meer afsluiten.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

ja heb de kleppen er uit gehad en schoon gemaakt
ik heb een beetje druk op de eerste cilinder gezet en die kon ik op alle drie de andere cilinders voelen dat begrijp ik niet de kop was recht
groetjes jan

janb5102 0

14 jaar

dan staan er meerdere kleppen open. per cilinder de lektest uitvoeren,wel er voor zorgen dat de cilinder die onder druk gezet wordt de kleppen gesloten zijn.


gr john

hoi john

ik heb de kleppendeksel er af gehaald en daar zitten de nokkenassen in dan moeten de kleppen dicht zitten en de kleppen die waren schoon heb ze er uit gehad

gr jan

janb5102 0

14 jaar

beste jan,

volgens mij begrijp je niet wat een lektest inhoud.

Volgens mij haal je vanalles door de war Jan..

Bedoel je nu de klepstoters ?

Even een andere vraag, hoe en met wat heb je de kleppen eruit gehaald ?? Heb je ze ook weer in dezelfde volgorde terug gemonteerd en ze geslepen ?

Zet de cilinders 1 voor 1 op BDP en zet ongeveer 8 bar perslucht op de cilinder, dmv een adapter die je in het bougiegat draait, en kijk waar hij lekt of waar je hem hoort blazen...

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.