Volkswagen Sharan: Geen compressie cylinders Sharan

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 turbo

De auto; Sharan bj okt 2000/ benzinemotor 1,8 turbo/ automaat
De situatie; na aanzetten contact; dashboardfuncties; geen werking van de voltmeter/ benzinemeter blijft bij uitzetten niet terug naar nulstand maar bij aanzetten wel weer eerst terug naar nulstand en dan naar werkelijke aanduiding/ voorstaande geldt ook voor toerental, met dien verstande dat de meter blijft hangen op de 800 toeren en bij aanzetten pas weer terugvalt naar “nul” en dan weer aangeeft wat het toerental is. Motor start en doet het gewoon.
Waarschuwingsignaal indien licht aangelaten wordt doet het niet meer/ afstandsbediening CV werkt niet meer optimaal. Dan de uiteindelijke afloop; tijdens rijden valt compressie weg en vermogen neemt af en de motor slaat vervolgens af en is niet meer te starten. In laatste fase van rijden laat de motor een meer en meer tikkend geluid horen. Naast normaal onderhoud aan auto ook de distributieriem laten vervangen bij 190.000 km. Vanaf dat moment wel bij starten eerst een geluid, klinkend als een soort “korte kuch” daarna gewoon starten (dacht dat dat een minder functionerende startmotor was) Nu km-stand 200.000 km. Eerste diagnose door garage is mankement in afstelling distributieriem (timing) Gaarne uw/jullie onafhankelijk oordeel over bovenstaand relaas. Wil er namelijk achterkomen of de vervanging van de riem te maken heeft met de huidige storing die er voor gezorgd heeft dat alle vier de cylinders geen compressie meer hebben (kapot zijn en vervangen dienen te worden)

Marcel7025

Geplaatst door Marcel7025 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Sharan? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Marcel7025]De auto; Sharan bj okt 2000/ benzinemotor 1,8 turbo/ automaat
De situatie;[/quote]
Ik zal proberen de klachten die u omschrijft te beantwoorden:
Sommige klachten hebben waarschijnlijk met elkaar te maken en andere ook weer niet.
Als eerste is de auto op storing uitgelezen (zijn er storingen bekend??)
Zijn de klachten gelijk gekomen na onderhoud ?? welke onderhoud Tandriem vervangen ?? na service-melding gereste te hebben ??

[quote=Marcel7025]De situatie; na aanzetten contact; dashboardfuncties; geen werking van de voltmeter/ benzinemeter blijft bij uitzetten niet terug naar nulstand maar bij aanzetten wel weer eerst terug naar nulstand en dan naar werkelijke aanduiding/ voorstaande geldt ook voor toerental, met dien verstande dat de meter blijft hangen op de 800 toeren en bij aanzetten pas weer terugvalt naar “nul” en dan weer aangeeft wat het toerental is[/quote]
- Storing Uitlezen Instrumentenpaneel
- Actuator test Instrumentenpaneel uitvoeren (op deze manier wordt er gecontroleerd op werking dashboardlampjes + meters)
- Als de openstaande klachten gelijk gekomen zijn na onderhoud en resetten service interval (op nieuw laten resetten op juiste manier met de testkast (eerst accupool los nemen voor een halve uurtje) komt vaak voor na het resetten gaat de Instrumentenpaneel op tilt.


[quote=Marcel7025]Waarschuwingsignaal indien licht aangelaten wordt doet het niet meer[/quote]
- Waarschuwingsignaal Zoemer geluid, zit in de Instrumentenpaneel verwerkt ook te controleren met Actuator test Instrumentenpaneel.

[quote=Marcel7025]afstandsbediening CV werkt niet meer optimaal.)[/quote]
- Heb je al een nieuwe batterij geprobeerd ??

[quote=Marcel7025]tijdens rijden valt compressie weg en vermogen neemt af en de motor slaat vervolgens af en is niet meer te starten In laatste fase van rijden laat de motor een meer en meer tikkend geluid horen[/quote]
- Als de tandriem van tijd staat zal de auto slecht aanslaan,slechtlopen, inhouden, enz (tandriem op tijd zetten)
- Het tikkend geluid misschien de kleppen tegen de zuiger aan komen om dat de tandriem X_aantal tanden verkeerd staat. (geluid laten beoordelen door garage en Compressie meten)
- Controleren op luchtmassameter die zorgt ook voor problemen slecht aanslaan,slechtlopen en inhouden.

[quote=Marcel7025]de vervanging van de riem te maken heeft met de huidige storing die er voor gezorgd heeft dat alle vier de cylinders geen compressie meer hebben (kapot zijn en vervangen dienen te worden)[/quote]
- Na vervanging riem Waarschijnlijk heb het mee te maken dat als de tandriem X_aantal tanden van tijd staat (Tandriem op tijd laten zetten)
- bij weinig/geen compressie hoeven de cilinder niet gelijk kapot te zijn (u kunt compressie laten meten of ze goed zijn)



Groet Tiguan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.