Hallo, deze auto heeft een motorstoring, alleen het probleem is dat het niet is uit te lezen omdat ik met geen enkel systeem contact kan maken.
Voeding en massa op de uitlees stekker is in orde. Zoals ik het in het schema kan zien moet de teller klok als gateway functioneren alleen stuurt deze geen berichten via de can bus naar de uitlezer, de motor ecu can bus draden is wel activiteit op. De bedrading van de uitlees stekker naar de teller klok is in orde. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wordt vaak geblokkeerd door de radio, of onjuiste aansluiting hiervan.
radio ontkoppelen,daarna wel uit te lezen
suc6
Radio heb ik al los gekoppeld.
accu losmaken, uur laten staan, opnieuw opstarten....
misschien software stress in een van de regelapparaten.
wat meet je op de pennen van de canbus op de pennen in de stekker?
Heb je beschikking over een scoop?
Hallo op de canbus pennen in de stekker is niks ook op de k line niet, deze auto moet nog via de k line uit gelezen worden. Waarschijnlijk ligt een stuur apparaat die op de k line zit aan massa. Heb inmiddels de motor ecu kunnen uit lezen door rechtstreeks op de k line de tester aan te sluiten. Accu los maken heeft ook niet geholpen.
is dit er nog eentje met het comfortmodule onder de mat bij de bestuurdersstoel?? zo ja, controleer of het daar droog is, die dingen willen nog wel eens verzuipen, en die kan dan je diagnoselijn kunnen verzieken.
Hallo, audia4 je had gelijk comfort module was het probleem, het was op dit moment niet nat maar de stekkers waren wel groen, dus heeft ie wel een keer zwemles gehad.
Zit nu alleen nog met de motorstoring, als je de auto een tijdje laat lopen is het hele hok blauw van de dieselwalm uit de uitlaat, de bij correcties van rustig lopen liggen allemaal binnen de waardes, alleen de schakeltijd van de magneetklep van pompverstuiver 1 ligt hoger als de anderen, zou deze verstuiver problemen kunnen geven?
De enige foutcode die er in zit is die van te hoge turbodruk maar dit ligt aan het variabele deel van de turbo. Nokkenas is ook niet ingelopen en verstuivers zijn niet zichtbaar defect.
Tip: trek uit de waterbak onder de voorruit onder de accu en de rembooster de rubber ventielen weg. Dingen hebben totaal geen nut en verstoppen enkeld. Met een zwemmend comfortmodule als eindresultaat.
probleem met de diesel, eerst dat van die te hoge turbodruk oplossen. variabele turbo proberen schoon te maken...
Probleem is inmiddels weer opgelost, alle o ringen pompverstuivers vevangen, plus schone olie en turbo weer gangbaar gemaakt.
Bedankt voor de hulp.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar