close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen GOLF: Geen vermogen

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BLF, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 85

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn vw golf 5 uit 2007. Sinds 2 weken heb ik geen vermogen meer. De auto haalt op een rechtstuk net nog de 120. Auto bij de garage neergezet en die dachten eerst dat de timing verkeerd zou zijn, dus zou er een nieuwe distributieketting op moeten. Timing nagekeken bleek goed te zijn. Verder gezocht katalysator compleet uitgebrand, die is vervangen en hij had al wat meer vermogen maar alleen als de motor koud was. Vervolgens is er een nieuwe map sensor ingezet, nog steeds geen vermogen. Auto staat nu al bijna 2 weken in de garage, het hele uitlaatsysteem heeft er afgelegen, verschillende testen gedaan om dingen uit te sluiten. Maandag wordt de kleppendeksel nog opengehaald om te kijken of er daar wat mankeert. Iemand enig idee/ervaring wat er met de golf aan de hand kan zijn?

Geplaatst door

Yannick97 (0)

al 5 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zijn er codes en of data uitgelezen en wat kwam daar uit?
Is er een compressie test uitgevoerd?
Als je katalysator uitbrand, dan lijkt het er sterk op dat je motor (al even) op een te rijk mengsel draaid, een cylinder niet meedoet, of een dusdanig lek via de uitlaatkleppen dat er veel onverbrand mengsel in de uitlaat komt. Mogelijk te wijnig klepspeling. Dat hij met koude motor het beter doet, kan een te rijk mengsel of te strakke klepspeling bevestigen.

Dus een compressie test bij koude en warme motor moet kunnen aantonen of er een mechanisch probleem is. Daarna verder zoeken in ontsteking en brandstof toevoer.

ofstone 0

5 jaar

[quote=ofstone]Zijn er codes en of data uitgelezen en wat kwam daar uit?
Is er een compressie test uitgevoerd?
Als je katalysator uitbrand, dan lijkt het er sterk op dat je motor (al even) op een te rijk mengsel draaid, een cylinder niet meedoet, of een dusdanig lek via de uitlaatkleppen dat er veel onverbrand mengsel in de uitlaat komt. Mogelijk te wijnig klepspeling. Dat hij met koude motor het beter doet, kan een te rijk mengsel of te strakke klepspeling bevestigen.

Dus een compressie test bij koude en warme motor moet kunnen aantonen of er een mechanisch probleem is. Daarna verder zoeken in ontsteking en brandstof toevoer.[/quote]


Ja de auto heeft aan een testkast gehangen maar gaf geen foutmeldingen of code aan. Zal maandag eens navragen of ze een compressie test hebben gedaan.

Yannick97 0

5 jaar

Je garage zal daar wel iets vermoeden, anders gaan ze niet onder het kleppendeksel kijken.
Niet alle problemen geven idd een foutcode, maar als de condities dusdanig zijn dat de kat uitbrand, dan zou je wel iets verwachten.
Draaid hij verder normaal stationair, zowel warm als koud?

ofstone 0

5 jaar

[quote=ofstone]Je garage zal daar wel iets vermoeden, anders gaan ze niet onder het kleppendeksel kijken.
Niet alle problemen geven idd een foutcode, maar als de condities dusdanig zijn dat de kat uitbrand, dan zou je wel iets verwachten.
Draaid hij verder normaal stationair, zowel
[quote=ofstone]Je garage zal daar wel iets vermoeden, anders gaan ze niet onder het kleppendeksel kijken.
Niet alle problemen geven idd een foutcode, maar als de condities dusdanig zijn dat de kat uitbrand, dan zou je wel iets verwachten.
Draaid hij verder normaal stationair, zowel warm als koud?[/quote]

Toen het probleem ontstond bij mij nog wel. Sinds hij bij de garage staat eigenlijk nog niet verder naar gekeken

Yannick97 0

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.