wie kan mijn helpen om een diagnose te stellen i.v.m met het vermogen verlies van mijn tdi. Het probleem is een 6weken begonnen,na het opnieuw starten ging het weer een paar kilometer goed,ben naar de dealer gegaan en hebben gecontstateerd dat de turbo tijdens het testen verschillende waarden aan gaf.
dus turbo defect volgens de heren.maar nu komt het, turbo is 4 weken geleden vervangen en heb nu weer de zelfde probleem.de dealer heeft hem weer uitgelezen,en komt weer met het verhaal: onjuiste druk in het brandstof systeem/inspuit moment onjuist.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
meestal is de luchtmassameter dan kapot, is die al doorgemeten?
Het blijft toch moeilijk om van een afstand te vertellen wat het nou precies is.Het kunnen een aantal oorzaken hebben.
- de turbo werkt niet correct,schoepen van de turbo verstelling gaan zwaar of zit vast.Bij jouw auto is de turbo al vervangen,kan dus eigenlijk geen probleem meer zijn.
- De elek. geregelde klep die de turbo bediend werkt nog niet correct.kan een probleem zijn
- vacuumslang kunnen geknikt of gescheurt zijn die de turbo regelen.
- luchtmassameter vervuild,echter denk ik dat bij deze auto niet het geval is,waardoor hij storingen afgeeft,is wel oorzaker NO.1 bij de volkswagen diesels die klagen over vermogen.
Ik las dat hij een storing gaf in het inspuitcircuit,denk zelf dat de elektronische geregelde klep die in de pomp defect is.
Deze zorgt voor het inspuittijdstip.
Advies om deze te laten controleren door de garage.Het probleem moet dan wel aanwezig om de veroorzaker te vinden.
groeten Alexander
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar