close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf V: Geen vermogen/nagelen

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.9 tdi

Beste heren,
heb een heel gek en raar probleem,.
Een golf 5 tdi uit 2005 heb ik gehad van de straat geplukt door de anwb met een defecte turbo. De turbo was goed stuk zowel uit als inlaat zijde. De inlaat zijnde was overal in het systeem te vissen tot bij de luchtfilter en zelfs bij de luchtmassa meter zaten er delen vast.

De Turbo die is nu nieuw gemonteerd. Goed gebruikte intercooler gemonteerd. alle delen goed schoon gemaakt,slangen er waren zelfs delen in de slangen vast geslagen. alles goed schoon gemaakt.
Motorolie afgetapt en zag er wel goed uit, en zeeft en opnieuw gevuld.reden omdat het enkele dagen terug vervangen was. Kleppendeksel de en gemonteerd voor het controleren of er metalen delen vrij zijn gekomen in de motorolie.

Na de reparatie heb ik gestart en het heel lang stationair warm laten draaien.Bij eerste proef rit bleek gelijk dat er geen vermogen was en rookt heel veel zwarte roet uit de uitlaat. alle slangen opnieuw gecontroleerd en aansluiting bij de turbo. nogmaals proef gereden;
geen vermogen/stotend rijden en goed nagelen.
Heb de KAT er onder uit gehaald. starten en nog het zelfde,zo af en toe als hij warm is schiet hij gelijk in vermogen kun je normaal door rijden,maar had de motor op dat moment onder het rijden uit gezet en weer gestart,en gelijk weer die storing.
Geen storing lampje die gaat branden geen storing in de geheugen
Iemand enege idee waar ik naar zou kunnen kijken
Met dank alvast
Mart.

Geplaatst door

marsancb (0)
badge

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niet per ongeluk wat vaccuum slangetjes van de turbo verwisselt ? kan ook rare problemen geven.

Timmeh88 0
badge

12 jaar

Hi Tim,

Bedankt voor je reactie,
Bij het de en monteren van de turbo hoef je maar twee slangen te verwijderen, op de luchtklep op de inlaat van de vacuumdoos op de turbo zelf.
werd me bij de dealer geadviceerd te kijken als hij nog op tijd staat, dat heb reeds gedaan . die staat gewoon nog op tijd.


heb geen apparatuur om de verstuivers te controleren! denk het naar de dealer te brenegen voor uit te lezen.

Denk je dat de verstuivers in een keer stuk kunnen gaan?
Met dank alvast,
Mart

marsancb 0
badge

12 jaar

Nee ik denk niet dat de verstuivers zomaar stuk zijn gegaan.
Werkt de drukdoos op de turbo nog wel ? simpel te testen. Vaccuumslang op de turbo loshalen, vaccuum op de turbo (drukdoosje) zetten en kijken of dat stangetje nog soepel heen en weer beweegt.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de inlaat zeer ernstig vervuilt was door een defecte egr klep.
Daardoor zat de turbo ook vast, en waren de kleppen etc zo danig vervuilt dat de auto zeer weinig vermogen had en behoorlijk veel roette.
Toen heb ik de EGR en de turbo moeten vervangen, de auto reed toen stukken beter, maar nog steeds hield die in.
Daarna heb ik nog een motorreiniging gedaan.
Dat was een speciaal middeltje wat je via een soort verstuiver je inlaat inspuit( bij de gasklep ). en dat werkte perfect !! auto was na 1 reiniging weer als nieuw.
Dan zou je de slang links bij de gasklep even los moeten halen, en met een lampje moeten kijken hoe de egr en inlaatspruitstuk er van binnen uit ziet. als daar een dikke zwarte laag zit, zou ik zeker die motorreiniging laten uitvoeren.

Timmeh88 0
badge

12 jaar

Ondanks de nieuwe turbo heb ik de gangbaarheid van het stangetje gecontroleerd precies op de wijze hoe je dat verteld.
Het zou kunnen betreft de inlaat systeem Egr. zal het controleren en laat het ook weten.
Is het speceaal spul/reiniging middel gewoon te krijgen bij automateriaal zaken.
met dank alvast.
Mart.

marsancb 0
badge

12 jaar

oke, dan kan je die turbo uitsluiten. check wel ff of er met draaiende motor wel vaccuum op die slangetje zit.
Die reiniging kan je vast wel ergens kopen, maar je hebt er dus een speciaal apparaat bij nodig die het erin vernevelt.
En ik denk niet dat elk autobedrijf zo iets heeft liggen. dat zou je dan moeten informeren in je omgeving.

Timmeh88 0
badge

12 jaar

Met draaiende motor reageerd heb ik vacuum op die slang. en met een beetje gas geven zie je het stangetje ook goed reageren.
Ik doe het inlaat deel EGR systeem controleren en laat je weten
Met dank alvast.
Mart.

marsancb 0
badge

12 jaar

Beste heren, golf naar de dealer gebracht en die beweren dat de timing was verschoven! heb ik nog gecontroleerd! nu rijdt hij wel,nagelt niet meer,maar nog steeds geen trek kracht. Hi Tim, jammer wilde jouw advies graag proberen,maar heb de gelegenheid niet gehad.. Denk dat daar de oplossing zit.

Met dank.

marsancb 0
badge

12 jaar

Als het uiteindelijk maar opgelost is toch! Daar gaat het om ;)

Timmeh88 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.