Bij mijn golf is de koppeling vervangen. Nu hoor ik bij het intrappen van het pedaal een soort krakend geluid. Dat was al vor vervanging, nu is het iets erger.
Een ander geluid hoor ik als ik de auto in vrij zet. Ik hoor dan duidelijk een lager o.i.d.; meer een roffel. Is dit laatste nieuwigheid van een lager?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dit is toch nog een golf 1?
dat geluid wat jij hoort is geen nieuwigheid, dat is geen kwaliteit.
dat zit in de druklager en zal aleen maar erger worden, dus terug gaan naar de gene die de koppeling heeft geleverd.
Ja.
Vind ik ook.
mvg,
Hans.
Degene die de koppeling heeft geleverd of die em erin heeft gezet? Is het niet een kwestie van afstelling?
19 jaar
neem aan dat hij bij de zelfde man in geplaatst die hem ook heeft geleverd.
zoniet dan bij de gene die hem geleverd heeft.
heeft volgens mij niks met de montage te maken, en hier kan niks aan afgesteld worden.
Druklager van een golf 1 en 2 zit in de versnellingsbak, heerlijk in de olie met voledige smering, achter het tandwiel van de 4e of 5e versnelling (tegen de chassisbalk aan) Dankzij deze excotische constructie gaan deze lagers eigenlijk nooit stuk. (of je bak moet droog staan, maar dan is er meer naar de kl***n.) Wat wel voor komt dat het bronzen busje voor in de holle prise as uitslaat. Dit kan geluid gaan geven. Wanneer de koppeling vervangen wordt is het raadzaam dit busje en het keerringetje dat hier in zit te vervangen en de koppelingsdrukstang achtersevoren in de prise as te steken.
Als de drukgroep niet vervangen is kan het ook zijn dat deze de herrie maakt. Het komt nogal eens voor dat het hele binnenwerk er ruim in ligt. Alleen de frixtieplaat vervangen is 9 van de 10 keer zonde van het werk en geld!!!!!! Kunt beter 100¤ meer uitgeven en een complete set halen.....
ben ik niet helemaal met je eens harrie, hoeveel golfjes 2 rijden er niet rond die als ze stationair lopen in zijn vrij last hebben van een rammelnd druklager.
Is niet het druklager, is de drukgroep zelf die rammelt of de drukstift die teveel ruimte in de bronzen lagerbus voor in de priseas heeft. (zijn vaak geheel uitgewoond, en onterrecht krijgt de priseaskering de schuld van de vette koppeling terwijl het minikeerringetje van de koppelingsstang en zijn lagerbusje overleden zijn)
Bij deze klacht is de drukschotel ook beschadigd, heb er zelfs wel eens eentje gezien waar de drukstift doorheengerammelt was. Ontkoppelde dus niet meer.
Ook de frixieplaat met het verende hart is vaak een rammelende oorzaak. Als het zaakje nieuw is liggen de veren mooi strak aan. als het geheel versleten is of veel te heet geweest is zijn de veren lam en zit er zomaar een mm of 5 speling in de zaak. Gebroken veren of uitgescheurde houders kom je ook vaak tegen.
Druklager bij geen enkele golf 1 of 2 zelfs na 400.000 km nog nooit stuk gezien. Denk dat de dealer hem niet eens op de plank heeft liggen........
Gerammel is altijd over met nieuwe drukgroep, drukschotel. frixieplaat en lagerbusje koppelingsdrukstang......
Even nagevraaagd. Volgens garage is de "hele set" vervangen. Volgens mijn vraagbaak, zit er een druklager onder de deksel van de versnellingsbak. Daar waar ook de hefboom ofwel ontkoppel as van de koppeling ingaat. Zit in deze ruimte dan ook olie? Het kan zijn dat het deze lager is.
Volgens mij hoor ik twee geluiden: de ene is wat rammeliger, krakender en het lijkt alsof dat de "naloop" is bij het koppelen. ALs ik het pedaal intrap zingt het even na.
Het andere geluid is echt een roffel wanneer de auto in vrij staat, koppeling los. Het geluid is toerental afhankelijk.
19 jaar
Je conclusie over het drukgroeplager is juist, en hij zit idd in de olie.
Hmm klinkt als priseaslager van de versnellingsbak overleden. (gebaseerd op nazingen bij intrappen koppeling)
Kijk eens of je nog olie tegen komt in de bak, en of dit er nog uit ziet als olie of als vette bagger.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar