438 bezoekers online

Volkswagen Golf 4: gescheurde 12 mm koelwaterslang golf 4 TDI 2003

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 100PK

Een gedeelte van 12 mm koelwaterslang is geknakt, het vreemde is dat inwendig rubber van de slang bijna helemaal gesmolten/opgelost. In de koelwater reservoi zat vol met zeer fijne rubber deeltjes. Wat kan de oorzaak zijn? Materiaal fout of warmte? G12 zit er in vanaf levering 2003.
Graag jullie meningen.
Jo.

jo5464

Geplaatst door jo5464 , lid sinds 14 jaar geleden

4 Reacties

0

ricky, 12 jaar geleden

Je bedoeld zeker de slang achter de opvoerpomp op cylinderkop,deze gaan wel vaker stuk.
Denk een fabriek fout.

0

jo5464, 12 jaar geleden

Is dat die, het is de kleine slang van de cilinderkop via t-splitsing langs de diesel pomp naar ergens inlaatstuk. kan de schade bij de dealer claimen?
Auto nieuw gekocht 4 jaar geleden.
Jo.

0

ricky, 12 jaar geleden

[quote=jo5464]Is dat die, het is de kleine slang van de cilinderkop via t-splitsing langs de diesel pomp naar ergens inlaatstuk. kan de schade bij de dealer claimen?
Auto nieuw gekocht 4 jaar geleden.
Jo.[/quote]
Denk niet dat je dat kunt claimen.

0

jo5464, 12 jaar geleden

Bij nader onderzoek bleek dat de dieselpomp aan de onderkant goed zweten tussen pomp en de deksel, daardoor is de stuk koelslang die langs loopt kapot gegaan. Is de dieselpompdeksel pakking zelf tevervangen ? (zoja waar moet ik dan opletten).
Graag jullie adviesen.
Jo.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.