Auto komt binnen voor smering wanneer ik service reset wil doen blijkt dat Oranje oliekan blijft branden samen met akoestisch signaal, Dit duid erop dat oliepeil te laag is maar het oliepeil is vol, + volgens boekje gaat lampje uit als motorkap is open geweest en terug dicht maar ik krijg het niet uit, na bellen van klant zei die dat ze het vorige keer uit de mm computer hebben moeten afmelden ofzo maar ik zou totaal geen idee hebben hoe, + ik heb gemerkt dat motorkap sensor stuk is. Kan dit lampje ook blijven branden door defecte niveau sensor? moet het dan niet normaal knipperen?
Hoe is de gebruikelijke manier om dit oranje lampje uit te krijgen.?
Alvast bedankt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lampje moet vanzelf uit gaan.
Motorkapschakelaar moet goed functioneren.
En de peilsensor kan inderdaad ook stuk zijn.
klant komt nog eens binnen ga dan alles controleren, bedankt
Na een kop-staart botsing moest o.a. bumper + motorkap vervangen worden. Oranje oliepeil-lampje bleef branden terwijl oliepeil goed was. Oorzaak: motorkapsensor stuk. Na vervangen was probleem opgelost en ging lampje vanzelf uit.
succes
17 jaar
VW gebruikt het zgn.Dynamische olie-druk controle,het betekend dat over verschillende toerentallen de oliedruk dmv 2 sensoren gemeten wordt.Standaard wordt de referentie gebruikt van 0,3 bar onder 2500 rpm en 1,8bar boven 2500 rpm,2 sensoren dus.Door deze sensoren te schakelen aan een zgn "logische schakeling" wordt het bewakingsgebied van de oliedruk uitgebreid.Conventioneel (vroeger) werd deze grens gezet op +/- 0,5bar overdruk( met 1 meetsensor),elke waarde hierboven resulteerde in een niet oplichtende oliedruklampje.De werkelijke oliedruk is eenvoudig zelf te bepalen.Voorwaarde is echter dat er de juist voorgeschreven motorolie in de correcte hoeveelheid aanwezig is in de motor voorzien van het geadviseerde oliefilter.De 2 sensoren zijn seriegeschakeld en uitgevoerd met schroefdraad M10x1(GEEN NPT 1/8 GEBRUIKEN!!!!!!).Standaard banjobouten 10mm zijn voorzien van dit schroefdraad.Olie op temperatuur brengen een meter tot 5-10 bar aansluiten,gebruik bij voorkeur 2 of 4t lagen hydraulische slang, om het accumulatorisch effect (60-80 C) te beperken.Kosten zijn ong. 25EURO.....Minimaal bij stationar is 1 bar,2000 toeren 2 bar,volgas(4000-5000) 2,5-3 bar.De meeste storingen in dit soort systemen worden meestal veroorzaakt door defecte(meet)sensoren................Suc6.......
Ervaring: Golf 2, 1300i 1992 km:240.000, druk,(80C) bij 1000 rpm=1,5bar,2000 rpm=2,3bar,4000rpm= 3,5bar,olie: Valvoline XL3 5W-30 syntetisch,Mann oliefilter.Super!!!!!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar