Volkswagen Golf: gesmolten zekering koelfan

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: v5 150 pk

Heb onlangs een Golf v5 uit 1998 aangeschaft met 63000km op de teller. Van de week begon er op het instrumentenpaneel een lampje te branden: koelvloeistofpeil was te laag. Dop van het koelstofreservoir lag op het motorblok! Ben bij de dealer langs geweest. Deze liet mij weten, dat een van de koelfans niet draaide door een gesmolten zekering in het zekeringhuis. Hierdoor ontstond een overdruk in het koelvloeistofreservoir, waardoor de dop eraf spatte. Maar hoe kan de zekering totaal weggesmolten zijn? Dealer kon mij overigens niet garanderen, dat het probleem opgelost was. Koelvloeistofpeil moest wel in de gaten gehouden worden. Mocht het peil zakken, dan kon dit mogelijk ook aan een kapotte koppakking of aan een lekkage in het vat liggen. Maar dan moet er toch ook iets van vocht onder de auto liggen (op de garagevloer of de parkeerplek)?
Is er iemand die tips/suggesties voor me heeft?!

Roseanne

roseanne

Geplaatst door roseanne (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

dutch123 (0), 16 jaar geleden

Heb ik vaker gezien bij Golf: er loopt vrij veel stroom door deze zekering. Als het contact van de zekering in de houder niet goed is, wordt de weerstand te hoog en wordt de boel (erg) warm.
Omdat de boel totaal gesmolten is, zul je een losse zekeringhouder moeten plaatsen en de stroom hier naartoe omleiden.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.