hey
wie kan mij helpen.
ik heb laatst een tdi motor uit een golf 3 in mijn caddy type 1 gebouwd.
de caddy is uit 83 en de motor uit 94.
hierbij heb ik de complete kabelboom overgezet en de golf 3 teller behouden.
heb in de kabelboom de stekkers van de golf 3 gewisseld voor die van de caddy 1.
maar nu als ik rijdt of hem gewoon op contact heb staan gaat iedere keer mijn voorgloeilampje knipperren.
als ik de rem intrap dan houdt die even op en begint later weer.
ook kan ik in de 5e versnelling niet harder dan 150 en boven de 3100 toeren uitkomen.
ze zeiden mij toen dat ik de n75 klep moest vervangen maar hij knippert nog steeds.
heb ook gehoord dat ik de luchtmassa meter moest vervangen maar deze is niet de goedkoopste
ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.
het is een 1.9 tdi motor met 66 kw.
motorcode 1Z
als iemand meer informatie nodig heeft kan ik dat wel geven maar weet zo niet wat allemaal nodig is.
groeten Ken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ken,
Heel simpel, vervang nu niet alles wat ze je wijsmaken!
Het lampje knippert om je te zeggen dat er een storing(code) aanwezig is, dat kan ook verklaren waarom hij niet boven de 3000 toeren komt, hij loopt nu namelijk in noodloop en je mist gewoon vermogen!
Laat hem eerst eens uitlezen, kijk wat eruit komt en vermeld even de storing hier incl nummer.
Gr Stefan
hey stefan.
bedankt voor je reactie.
ik heb hem bij een kameraad van mij proberen laten uit te lezen.
dit is gebeurt met een snap-on kast en een vagcom laptop, maar beide kunnen geen verbinding krijgen met de auto.
daarom probeer ik er op een andere manier achter te komen.
ik kan trouwens in de 1e 3 versnellingen wel doortrekken maar kan wel voelen dat die eigenlijk harder wil.
groeten Ken
14 jaar
Ken,
Wat geeft hij aan omdat je hem niet uit kan lezen ?
Anders kom je even aan het meten op de stekker voor hem uit te lezen, het kan zijn dat je iets vergeten aan te sluiten bent tijdens de ombouw en daardoor niet uitgelezen kan worden.
Om het zo te zoeken kost een hele hoop tijd omdat het namelijk vanalles kan zijn.
Gr Stefan
14 jaar
hey stefan
hij zegt dat die niks kan vinden of geen responce krijgt.
wat moet ik op de stekkers meten dan?
de uitlees stekker bestaat uit 1 stuk draadboom en daarin heb ik niets verandert.
moet ik daar op een aantal draden een + of - meten of een bepaalde weerstand?
op deze manier het probleem zoeken is inderdaad niet te doen!
groeten ken
14 jaar
Ken zie :
[url=http://img651.imageshack.us/i/57645288.p...][img]http://img651.imageshack.us/img651/548/5...[/img][/url]
ws = wit
sw = zwart
ro = rood
br = bruin
gn = groen
bl = blauw
gr = grijs
li = lila
ge = geel
or = oranje
rs = roze
Zelfdiagnose - aansluitbus voor V.A.G 1551
J - Motronic-regelapparaat J 220 resp.
- Mono-Motronic-regelapparaat J 257 resp.
- Digifant-regelapparaat J 169 resp.
- ABS-regelapparaat J 104 resp.
- regelapparaat automatische versnellingsbak J 217
K - instrumentenpaneel
T1x - enkele steker, boven de relaisplaat
T1y - enkele steker, boven de relaisplaat
T1v - enkele steker, boven de relaisplaat
T1w - enkele steker, boven de relaisplaat
T2 - dubbele steker, boven de relaisplaat
T2a - dubbele steker, boven de relaisplaat
T2b - dubbele steker, boven de relaisplaat
T16 - 16-polige steker, in dashboard midden, zelfdiagnose - aansluitbus voor V.A.G 1551
T28 - 28-polige steker, op instrumentenpaneel
TV14 - kabelverdeler voor zelfdiagnose, boven de relaisplaat
W3 - kofferbaklampje
80 - massalas -1-, in dashboardstreng
A40 - pluslas -1- (30), in dashboardstreng
Gr Stefan
14 jaar
hey stefan
super bedankt.
Ik ga eerst de stekker na kijken en dan nog een keer proberen uit te laten lezen.
Ik laat van mij horen wat eruit is gekomen
groeten ken
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar