close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: Koelvloeistof verdwijnt... lekkage maar waar?

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 tdi

Heb hier een Golf 3 tdi staan 1997 90pk

Enige tijd begonnen met verlies van Koelvloeistof. Nog niet zo ernstig dachten we. Maar het werd steeds erger.

We dachten gelijk aan Koppakking, test uitgevoerd bleek alles in orde te zijn.
Thermostaat vervangen, waterpomp vervangen en radiator vervangen, alles slangen gecontroleerd geen zichtbare lekkage of beschadiging...

Nog steeds koelvloeistof verlies. Auto start perfect rijdt perfect, radiator wordt warm.....
Enige nadeel is dat je telkens reservoir moet bijvullen.

Gisteren rond gebeld en kreeg ik te horen dat het aan de snaren ( v-snaar )? kon liggen.

Ik weet niet of het klopt, kan iemand mij hier meer advies over geven. We zijn er al een tijdje mee bezig geen succes tot op heden.

Geplaatst door

luc6661 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Worden de matten (of eronder) voor nat? Dat zou dan een lekke kachelradiateur kunnen zijn.
Auto rookt warm niet overmatig? Motor wordt niet te warm?
Heb je hem al een keer laten afpersen?

oldford 0
badge

14 jaar

Auto rook niet, motor wordt ook niet warm.
Auto is al een keer afgeperst...

Vloermatten zijn niet nat.

luc6661 0

14 jaar

Dat was zeker een grap diegene die je verteld heeft dat de lekkage door de V-snaar kan komen ?

Je hebt al vanalles vervangen en lekte nergens onderdruk..

Je zou eens een cilinderlektest kunnen uitvoeren..De koelvloeistof kan ook de motor in verdwijnen als hij buiten echt nergens lekt, het moet toch ergens naartoe..

Hoeveel kvs verlies je ?

Heb je ook geen last van beslagen of vettige ramen ?

stefan84 0

14 jaar

Je zegt: Motor wordt niet warm. Dan is ergens toch echt iets niet goed.
Verkeerde of onjuist gemonteerde thermostaat of je dashboard meter geeft de temperatuur niet goed door.
Krijg je wel warme lucht uit de kachel?

oldford 0
badge

14 jaar

Ik heb geen beslagen of vettige ramen.

Ik denk dat ik zo'n 1 liter kwijtraak voor 100km

luc6661 0

14 jaar

Sorry ik bedoelde radioator wordt wel gewoon warm....warme lucht alles doet het perfect...

stink koelvloeistof kost ook nog aardig veel als je elke dag moet vullen..

luc6661 0

14 jaar

Lucas

Als je 1 liter verliest op 100 km, dan moet je zeker weten een ( grote ) lekkage hebben, Als je de koelvloeistof ruikt, zou hij alsnog ergens kunnen lekken bij de motor, omdat het verdamt zou je die geur kunnen ruiken..

Misschien kun je de auto beter eens bij een andere garage langs brengen om het e.e.a. te controleren, heb je de auto koud of warm laten afpersen ?

stefan84 0

14 jaar

misschien is het de dop van het expasieresevoir. Hier zit een klep in. Deze gaan vaker kapot.
Bij warme motor loopt het er bij de dop eruit.

peter139 0

14 jaar

dop is ook al vervangen

luc6661 0

14 jaar

Als hij gelekt had bij de dop, had je dat wel kunnen zien..

stefan84 0

14 jaar

Dop vervangen was een van de eerste handelingen die we hadden gedaan.

Alle slangen die zien er gewoon goed uit... Auto loopt goed, stationair ook goed, geen vermogenverlies, radiator komt op temperatuur.... alles klopt gewoon..... dit loopt nu al een maand bijna.....
Termostaat, waterpomp, radiator ......... ideen houden een beetje op.

luc6661 0

14 jaar

Als je koelvloeistof verdwijnt en er geen lekkage onder de kap of aan kachelradiateur is, verlies je het dus inwendig via de motor, een andere mogelijkheid is er niet..

Olie ook mooi schoon en het peil niet gestegen ?

stefan84 0

14 jaar

He, Luc,

Ik heb het zelfde probleem gehad, bij mij lekte het net buiten de motor. bij een koppeling van plastic waar de slang aan de motor zit, daar zat een scheurtje in. dus dacht ik even aandraaien waarna het een nog groter lek werd. Ik hoop voor je dat het dat is dan ben je voor een paar centen klaar!

groet, cabrio rob

cabrio rob 0

14 jaar

Rob

Hij heeft hem al laten afpersen, dus onder druk laten zetten, dan zou je normaal gesproken wel een lekkage moeten zien, anders wel een aanslag van gelekte koelvloeistof en dat is ook nergens te bekennen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

ik zou zeggen laat de motor warm draaien tot dat ventelator aan slaat en kijk bij uitlaatspruitstuk en de voor pijp
ik denk dat hij druppelt op de uitlaat anders is kop gescheurd of de onderblok gescheurd
u zei dat u hebt laten afpersen is dat hele motor of cilinderkop
als het cilinder is dan ze halen alles er uit dan pas afpersen
dan zou het aan die plastic slangen kopeling dat is wel een bekende probleem bij VW zoals typ2


mijn collega had ook zo een probleem met renault senic,hij moest elke keer bij vullen
we hebben alles gezocht aan de lekkages maar nergens en zei tegen hem dat zou een koppakking zijn
dat heeft hij gedaan \vervangen een paar duizende km mee gereden dan weer water verlies
het is uit eindelijk onderblok

ik heb een keer mee gemaakt met opel astra van 94
wat hebben we gedaan als eerste :
een nieuwe koppakking niets helpt
2de cilinderkop weer niet
3de andere motorblok compleet toen het is opgelost

en dat geldt voor bmw 320i procies het zelfde verhaal als astra
het spijtme het is alles wat ik weet over deze probleem

hankouri 0

14 jaar

Ik lijk wel een papegaai..

Maar nog 1 keer, ts zegt : GEEN LEKKAGE te zien ook niet tijdens het AFPERSEN van het KOELSYTEEM.

Waarom lezen jullie niet eerst alle berichten voor er geantwoord word ?????

stefan84 0

14 jaar

Er zijn toch echt maar twee mogelijkheden: koppakking lek of andere lekkage. Dus of de gastest in het koelsysteem was niet goed, of het afpersen ervan. Kan nog zijn, dat het lek pas opent bij warme motor. Koppakking kan je controleren door de overloopslang in een fles oid te hangen en kijk voor een eventuele lekkage ook eens bij de aansluiting van de sensor in het expansievat. Succes.

a3/a6 0

14 jaar

controleer dae slangen voor retour en ontluchting eens en dan vooral de kunststof delen als t stukjes en slang huizen
had vd week een a8 binnen met een onzichtbare lekkage
waren de t stukjes gewoon poreus
niks nat oid maar vol met gekleurde aanslag

CARS&MOTORS 0
badge

14 jaar

Ik heb laatst ook zoiets gehad, niets te zien, niet goed gekeken!
Achter het spatscherm, voor de vriesdoppen en spruitstuk op het blok toch
resten van koelvloeistof gevonden.
Toen dachten ze aan lekkage bij vriesdoppen, maar het was een klein rubber POREUS ringetje bij ingang van het motorblok, hierdoor ook veel koelvloeistof
verlies gehad...
Groeten

daypay 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.