Bij het inhouden van de koppeling, daalt het toerental naar 0, ipv naar stationair. Hierdoor valt de motor uit. Stationair loopt de motor rond de 900 toeren. Volkswagen Golf 3 2.0L (bj 95)
Inmiddels bij de garage de krukas sensor vervangen, maar dat heeft geen effect gehad.
Heeft iemand enig idee hoe het probleem op te lossen is? Morgen ga ik naar de garage en ik hoop de garage meer te kunnen vertellen, zodat ik de auto geen week kwijt ben.
Alvast hartelijk bedankt.orthen25
VWF nieuweling
Berichten: 1
Privébericht Omhoog
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Sjors
Indien het een 16V is, controleer de stappenmotor dan eens en reinig deze met bv remreiniger.
De 8V heeft geen losse stappenmotor, je zou daarbij het gasklephuis eens kunnen reinigen, ook moet hij erna met de testkast of vagcom weer in de basisstand gezet worden..
Mocht dat niks baten ? Controleer het inlaat systeem eens op vacuumlekkage, denk aan defecte slangetjes.
Is de auto al eens uitgelezen geworden ? Zo ja, stonden er storingen in ? En welke ? ( met nummer )
Is het enkel het afslaan wat hij doet, of loopt hij dan ook niet echt geweldig ? Dan zou je de koelvloeistof temp sensor eens kunnen meten op Ohm bij warme motor of als het probleem zich voordoet, deze sensor is ook te bekijken tijdens het uitlezen.
Gr Stefan
Stefan, Bedankt voor de snelle reactie!
Ik merk wel dat jij er veel verstand van hebt. De garage heeft hem nog niet uitgelezen, maar ik zal vragen of ze dat kunnen doen voor me.
De Golf 3 is een 16V. De auto rijdt prima en ik heb geen problemen. Om wat specifieker te zijn: Als ik boven de 2000 toeren rijdt, en ik houdt de koppeling in om te schakelen, valt het toerental terug naar stationair (900). Zit mijn toerental onder de 2000, en ik houdt de koppeling in (om bv te stoppen) dan zakt hij meteen terug naar 0 toeren. Boven de 2000 kan de motor wel aanblijven dus, maar eronder valt hij meteen uit. Ik kan dan direct weer starten en wegrijden, maar het is gewoon lastig met rijden natuurlijk. Verder loopt de auto prima naar mijn weten.
De auto slaat vaak af als ik hem net heb gestart (de motor nog koud is) daarna ook nog wel, maar dan niet altijd.
bedankt!
14 jaar
Auto inmiddels naar de garage gebracht. Ze gaan de uitlaatklep goed schoonmaken, zou dit enig effect kunnen hebben?
Als dat niet helpt, zouden ze hem gaan uitlezen, maar vooralsnog proberen ze het alleen via de ouderwetse manier, door wat te proberen.
Ik hoor graag als er nog tips zijn! bedankt.
14 jaar
De uitlaatklep ????
Ook op de ouderwetse manier proberen kost tijd, en tijd kost geld, en dat betaal je uiteindelijk zelf..
Beter lijkt het me als ze hem eerst even uitlezen, komt daar niks uit kun je altijd verder kijken.
Ik ben benieuwt..
Gr Stefan
14 jaar
De auto rijdt inmiddels weer ideaal. Met de uitlaatklep, bedoelde ik uiteraard de gaslaatklep. Die schijnt verbogen zijn geweest en vies, waardoor de motor telkens uitviel. Bedankt voor de tips!
14 jaar
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar