auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : motor loopt beroerd bij bedrijfs tempratuur

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 gti 8v

goeiedag beste mensen ik rijd een golf 2.0 gti 8v uit 1994 ik heb een probleem bij warme motor het begon eigenlijk doordat me tempratuur meter niet boven de 70 graden kwam tijdens het rijden, stationair laten draaien werd ie wel warm en de meter ging naar het midden dus ik termostaat vervangen toen reed de auto nog beroerde dus ook gelijk tempratuur sensor vervangen en dacht nou is het voor elkaar maar bij de 90 a 92 graden loopt de auto niet fijn hij pluimt een beetje zwarte rook en ploft een klein beetje bij het gas los laten vrijdag 15-01-2010 de auto uit laten lezen kwam verder geen storing uit de monteur zij wel dat de auto soms zijn vermogen een beetje kwijt is en erg stinkt naar verkeerde verbranding uit de uitlaat zaterdag 16-01-2010 verdeelkap en rotor vervangen maar nog steeds geen resultaat de bobine is in 2008 vervangen
aan het datum inscriptie te zien op de bobine ,maar krijg heel veel reactie van een beetje rond vragen dat het in me onsteking kan zitten of lambdasonde,verstopte katalysator,verkeerde bougie,s lek in kabel,s van bougie,massa kabel van bobine naar zij kant motor,scheurtje,s in luchttoevoer slangen,maar ik weet het echt niet meer waar ik verder moet gaan zoeken het is een heel verhaal maar weet anders niet hoe ik het beste kan omschrijven mischien heeft iemand van jullie de juiste oplossing dat ik niet steeds alles ga zitten te vervangen wat eigenlijk niet nodig is
bedankt alvast groeten marco

Geplaatst door

marcomk3 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Jouw verhaal klinkt naar een bekend euvel.

Carburateurvoetpakking !!!!!!, haal deze maar eens los, 10 tegen 1 dat die gescheurd is.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

14 jaar

hoi marcel ik zou super blij zijn als dat het zou zijn want word een beetje raadeloos van bedankt voor je reactie zo snel ga morgen als het even kan gelijk kijken

marcomk3 0

14 jaar

Marcel,

Deze heeft geen carburateur..Dus ook geen voetpakking.

@Marco..

Heb je de weerstand van de koelvloeistof temp sensor al eens gemeten bij warme motor ? Dus even warm rijden en het aantal Ohm van de sensor meten ( Sensor zit links naast de verdeelkap ) 4 - polige sensor, meten tussen pen 1 en 3.

Kan zijn dat de sensor een verkeerde waarde aangeeft en daardoor teveel brandstof inspuit, de sensor hoeft hij niet als fout op te slaan, maar dat is wel te zien in de meetwaardeblokken, werkt je lambdasonde nog naar behoren ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

als je de auto s'morgens start loopt hij dan wel mooi? Zijn deze problemen alleen bij warme motor? Start de auto goed bij koude en warme motor?

weet je de motorcode trouwens ook? 2e of ady. na 10-1994 is het ady. Dit omdat de basis van de motor het zelfde is, maar de aansturing anders (digifant vs siemens)

zijn de problemen zomaar ontstaan, of na vervanging van een onderdeel?

een paar vragen om meer duidelijkheid te krijgen en om beter een antwoord op je probleem te geven

peter139 0

14 jaar

What's in a name. Ik bedoelde eigenlijk de tussenflens tussen injectiehuis en inlaatspruitstuk. Oké, voor deze auto inderdaad niet van toepassing.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

14 jaar

@ marcel dat wist ik wel dat er geen carburateur op zat en dacht mischien dat je een pakking tussen de gasklephuis en de gas hendel bedoelde
@ stefan die sensor heb ik vorige week vernieuwd gelijk met me termostaat,verdeel kap,rotor,heb vanmiddag even me stekker van me lambdasonde even los getrokken toen liep ie nog beroerder en gelijk even met een planten spuit over de kabels en bobine gesprayt maar zag geen lekstroom
@ peter als ik de auto s,morgens start loopt hij perfect netjes 900 toeren en geen geschommel in de toeren en ook bij warme motor geen problemen met starten ,motor code waar kan ik die vinden nou de problemen zijn me nooit opgevallen om dat de auto eigenlijk nooit echt goed op tempratuur is geweest met die kapotte termostaat en sensor kwam nooit echt op bedrijfs tempratuur en toen reed ie beter soms had ik wel als ik in een file vorming stond zoiets van he beetje wijnig vermogen maar door de rij wind koelde de motor weer redelijk en ja geen last meer,maar door de vernieuwing van de termostaat en tempratuur sensor komt het opwarmings proces sneller op gang dus ook het inhouden,plofjes uit de uitlaat ,en wijnig vermogen ,ga straks even met een meter toch de lambda,en de tempratuursensor nog is meten.gr,marco

marcomk3 0

14 jaar

zo net even wat meetingen gedaan ik schrijf ze hier het zegt mij verder niks mischien weet iemand de waardes
tempratuursensor 370 ohm maar bleef steeds oplopen op 1 en 3 gemeten
ontskekingshuis 4.90 ohm op de stekker 44,23 ohm
luchtmassa meter op 1en3 gemeten 2,59 op de stekker 8,20 ohm
lambdasonde 10,40 en een beetje verspringen 10,50,10,70,11,00,en toen weer naar 10,40
dit alles heb ik gemeten met het contact uit en warme motor

marcomk3 0

14 jaar

De lambdasonde moet je even op voltage meten, deze moet pendelen tussen 0,2 en 1 volt en zou je bij warme motor kunnen testen tussen aansluiting 4 en massa.

De kvs temp sensor lijkt in orde..bij 80 graden moet deze tussen de 275 - 375 ohm zitten, hoe warmer de motor hoe lager het getal word, hoe kouder hoe hoger het word.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

oke ga ik dat nog even doen morgen alvast bedankt voor het meedenken

marcomk3 0

14 jaar

nou heb gelijk maar even gemeten het is 0,170 pendelend alleen motor was niet echt warm meer ik weet niet of dat uitmaakt

marcomk3 0

14 jaar

als je de lambdasonde eigenlijk meet in volt zonder de stekker er op meet ie eigenlijk dan wel wat of moet je de stekker erop laten zitten van de ecu

marcomk3 0

14 jaar

Je moet gewoon met aangesloten stekker meten bij de lambdasonde tussen pen 4 en massa, motor even een paar minuten laten draaien en dan meten, of meten als je na een rit thuis komt..

Het voltage moet dan schommelen tussen de 0,2 en 1 Volt..

stefan84 0

14 jaar

http://www.youtube.com/watch?v=69upGWaVy...
nou ben er noch steeds niet uit er komt ook een harde klap uit die dikke slang tussen het gasklep huis en de luchtmassa meter
dan zie je die slang gewoon bewegen tijdens die klap hall sensor geeft 11,27 volt en eindtrap van bobine geeft 12,02 volt
we blijven gewoon verder zoeken

marcomk3 0

14 jaar

Marco,

Het klinkt voor 99% als een ontstekings probleem, het lijkt ook wel of hij op 3 cilinders loopt, maar dat kan ook bedrog zijn door die uitlaat wat je eronder hebt zitten..

Als hij door de inlaat knalt kan dat dus ook aan de ontsteking liggen of aan een te arm mengsel, maar ik ga voor het eerste..

stefan84 0

14 jaar

hier even een filmpje van het motor geluid
http://www.youtube.com/watch?v=iYv-8oIPJ...
en een foto van de stand van de distributie het driehoekje op het vliegwiel staat gelijk met (ot) en dan staat me rotor in deze stand
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCWGQKBM-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EAOPTLZB-D....[/img]
en een foto van onder het groene dopje op de versnellingsbak
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-H4QU4XLB-D....[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TS6K3CIP-D....[/img]

marcomk3 0

14 jaar

Hoi Marco ik mis of ik zie het plastic slangetje niet aan het gasklephuis. is dat de voor verwarming ?. Die LHM is nog van het mechanische type ,haal zwarte kapje er eens af om te kijken of de koolbaan nog heel is. Het is ook te meten of hij een onderbreking heeft. Omdat je bij dit systeem last van vertraging in de beweging van die luchtklep heb je wel vaak last van een traag reageren. Er mag dus absoluut geen zand of stof tussen zitten. Backfires is vaak een doodklap voor dat element. De slangklem losjes vast.,kan hij er van af als het fout gaat. Bij dat filmpje hoor je duidelijk dat het mengsel te arm is. In mijn tijd vande opel senator en de eerste omegas experimenteerde wel eens met de spanning van die veer die je achter die kap tegen komt, maar wel i.c.m. eenCO meter. Wel even de lambda-sonde los en dan in warme toestand bij 3000 toeren een a twee procent CO .Probeer het eens. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

welk plastic slangetje bedoel je punt ,ik zal daar is naar kijken wat jij over die lhm zegt bedankt voor je tips en reactie alvast

marcomk3 0

14 jaar

Ik zie op de film de rubber slang vanaf de LHM naar het gasklephuis .Vlak naast de slangklem zie je een zwart rubberpijpje maar ik zie het vervolg niet. Ook wordt er naar de motorcode gevraagd maar we horen het niet . Het staat voor op het blok maar ook op een sticker in de achterbak ,soms bij het reservewiel. Misschien heb ik er nog gegevens van op mijn cursus bladen. Groetjes

Punt 65
badge

14 jaar

oke ik snap wat je bedoeld zal morgen is even kijken het is trouwens motor code 2e sorry dacht dat ik dit al vermeld had km.stand 158.xxx
gr.marco

marcomk3 0

14 jaar

nou mensen de auto doet het weer de stappenmotor was de oorzaak bedankt voor het meedenken en de adviezen

marcomk3 0

14 jaar

Marco,

Ik hoop nu voor je dat het probleem verholpen is, al twijfel ik over het stappenmotor verhaal..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.