Volkswagen Golf: Goede koop of....

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 automaat

ik kan voor mijn vrouw een Golf4 automaat uit 99 kopen met 160.000 km op de teller.
Het NAP zit erbij.
Is dit een verstandige koop of kan ik veel gaan verwachten bij de stand, zoals kleppen, aandrijving, automaat etc etc.

Andre.L

Geplaatst door Andre.L (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Mooie auto, maar niet goedkoop in onderhoud en ook nog een automaat.
Een automaat houd het meestal bij 2 ton ook wel voor gezien.
Of soms eerder.
Cuppende achterbanden, waterpomp,ramen die spontaan naar beneden vallen,homokineten,asstofhoesjes,remcilinders.
Het zijn zaken die ook bij een andere auto stuk gaan, maar persoonlijk vind ik dat het bij een golf allemaal wat eerder komt.
Voor de rest mooie auto.

Andre.L (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Mooie auto, maar niet goedkoop in onderhoud en ook nog een automaat.
Een automaat houd het meestal bij 2 ton ook wel voor gezien.
Of soms eerder.
Cuppende achterbanden, waterpomp,ramen die spontaan naar beneden vallen,homokineten,asstofhoesjes,remcilinders.
Het zijn zaken die ook bij een andere auto stuk gaan, maar persoonlijk vind ik dat het bij een golf allemaal wat eerder komt.
Voor de rest mooie auto.[/quote]
Banden, waterpomp, remcylinders vindt ik niet zo'n probleem.
Maar de automaat (d8 ikzelf ook al aan ) en die ramen dat baart me wel zorgen.
Bedankt voor je tips.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Die ramen zijn allang al een keer naar beneden geklapt, daar zitten al verbeterde revisiekitjes in hoor...... Hoef je dus niet echt bang voor te zijn.

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

en homlineten / ashoezen valt ook mee

het ze er bij met 350000km nog nooit vervangen

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Het is iets wat wel meer dan gemiddeld voorkomt bij vw.
Ik heb zelf 5 x vw gereden en bij alle 5 ashoesjes en van 3 autos de homokineten.
Waterpomp kwam ook altijd steevast of werd preventief vervangen bij wissel disrtributieriem.
Net als cuppende achterbanden.
Kun je zeggen, komt bij elke auto voor, ik heb dit fenomeen alleen bij de vw gehad.
Als dit nou allemaal voor kwam bij een behoorlijke km stand, dan had ik er vrede mee.
De meeste onderdelen werden vervangen tussen de 100 a 150.000km.
En dat vind ik persoonlijk behoorlijk vlot.
De topicstarter vraagt of het een verstandige koop is, dat is een volkswagen heus wel.
Maar het is niet zo dat je kwalitatief een geweldige auto koopt, dat is het gewoon niet.
Al heeft tie wel de naam.

vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden

in de tijd van de golf 2

maar golf 4 is een goede keuze alleen de automaat is minder

Andre.L (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Het is iets wat wel meer dan gemiddeld voorkomt bij vw.
Ik heb zelf 5 x vw gereden en bij alle 5 ashoesjes en van 3 autos de homokineten.
Waterpomp kwam ook altijd steevast of werd preventief vervangen bij wissel disrtributieriem.
Net als cuppende achterbanden.
Kun je zeggen, komt bij elke auto voor, ik heb dit fenomeen alleen bij de vw gehad.
Als dit nou allemaal voor kwam bij een behoorlijke km stand, dan had ik er vrede mee.
De meeste onderdelen werden vervangen tussen de 100 a 150.000km.
En dat vind ik persoonlijk behoorlijk vlot.
De topicstarter vraagt of het een verstandige koop is, dat is een volkswagen heus wel.
Maar het is niet zo dat je kwalitatief een geweldige auto koopt, dat is het gewoon niet.
Al heeft tie wel de naam.[/quote]
als je met kapotte ashoezen rijdt gaan vanzelf ook je homokineten eraan !
Ikzelf zit ook met die 150.000 interval.
Is alles vervangen dan gaat het nog, maar de automaat die kosten wil ik er niet bij hebben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.