Volkswagen Golf: vermogen valt weg

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: ahf 110pk

cilinderkop is vernieuwd na breuk klepstoter
auto start en loopt goed tot er versneld wordt naar 120 km dan houdt hij even in en valt er vermogen weg
auto terug stillegen en vermogen is weer terug
er gaat geen storingslampje branden
wie kan me op het goede spoor helpen

asx

Geplaatst door asx (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Vacuumslang naar turbo niet los of goed aangesloten?
Storingen in het systeem?

Santa (0), 16 jaar geleden

In noodloop gaan van de turbo?

Werking LMM of EGR-klep niet correct?

Auto al uitgelezen op foutmeldingen?

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

moet hem nog laten uitlezen, lijkt inderdaad lmm, maar is de fout dan weg als je het contact afgezet hebt?

Thijs11395 (0) PRO, 16 jaar geleden

Juist niet als het de LMM is, maar als de turbodruk te hoog oploopt doordat de schoepenverstelling niet goed werkt. De wagen gaat dan in noodloop (weinig vermogen) en is weer normaal nadat je het contact hebt afgezet (totdat de fout weer optreedt).

Santa (0), 16 jaar geleden

Conform mijn eerste gedachte.....

TDIkey (0) PRO, 16 jaar geleden

Idd schoepverstelling regelt te langzaam of zelfs niet, dit kan als oorzaak de N75 hebben of door vervuiling van het verstelmechanisme, meestal is dit op te lossen door te reinigen.

Gr. henno

Santa (0), 16 jaar geleden

Zal Henno nog maar ff aanvullen...:

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00...

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

de variabele turbo is die uitwendig los te krijgen? met andere woorden gewoon het "hendeltje" bewegen: met aangesloten vacuum is het nu niet beweegbaar

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Vacuumpompje op vacuumdoos monteren,beweegt de hevel niet of nauwelijks? Dan zit het variabele gedeelte vast.

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

auto uitgelezen code 575
ik zal de turbo maar openhalen
alvast bedankt allemaal voor het mee denken

Santa (0), 16 jaar geleden

Is het niet gewoon de N75?

asx (0) PRO, 16 jaar geleden

met vacuumpomp; variabele turbo beweegd gewoon
met n75 bedoel je daarmee het drieweg klepje tegen het schutbord dat het vacuum regeld voor de vacuumdoos voor de verstelling?

Santa (0), 16 jaar geleden

Ja, zal er ongeveer als volgt uit moeten zien:

[url=http://img340.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img340.imageshack.us/img340/531/n...[/img][/url]

Controleer ook de vacuumslangen, zowel uitwendig(scheuren) als inwendig (op vervuiling).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.