auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: golf 1 1100 carb. motor hapert, schokt, wil niet aan blijven..

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1100 carb.

Hallo allemaal....

golf 1 1100 1983 solex carb.

dit x weer een probleem,

1. de auto draait soms goed en slecht stationair.
2. wanneer ik een beetje gas wil geven met de versn. in neutraal wilt of valt hij uit. hierna moeilijk te starten, echt met de choke spelen en gaspedaal pompend.
3. wanneer je van stationair roerend volgas geeft sputtert ie eerst heel moeilijk om daarna haperend in toeren te klimmen.
Tijdens het rijden is het heel moeilijk de auto aan de praat te houden, je moet echt spelen met de choke en de motor op toeren houden.

Dit probleem is uit het niets onstaan. de auto stond 5min. lang in een was box te draaien zonder dat de auto gewassen was en viel uit...
Daarvoor geen enkel proleem.
Maybe ergens vocht dat maar niet weggaat?
Motor een tijdlang warm laten lopen en nog niks..


PS, OP DE VOORPIJP(DE FLEX IS LOS VAN DE VOORPIJP ONDER DUS) PRECIES WAAR DE PIJP NAAR BOVEN GAAT NAAR ME CARBURATEUR IS LEK, KAN DIT DE OORZAAK ZIJN?

ALVAST BEDANKT...

Geplaatst door

diablo (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

sanjay kijk eerst is hoe het met de contactpunten zit of deze niet slecht zijn en ze vervangen moeten worden.
zijn ze nog goed controleer dan de contacthoek en het onstekings tijdstip.


groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

[quote=jan T]sanjay kijk eerst is hoe het met de contactpunten zit of deze niet slecht zijn en ze vervangen moeten worden.
zijn ze nog goed controleer dan de contacthoek en het onstekings tijdstip.


groetjes jan.[/quote]
hoi jan, contactpunten waren 3000km geleden al vervangen, de contacthoek, wat bedoel je daarmee exact?
ontstekings tijdstip, hoe kan je dat controleren?

Dit is namelijk mijn eerste oldtimer vandaar:-)

ik heb werkelijk alles nagekeken, maar dit is zo een naar probleem....

diablo 0

18 jaar

sanjay de contacthoek is het aantalgraden dat ze contact maken.
als je contactpunten afsteld doe je het eerst met de voeler maat ; zo ongeveer 0,4 mm.
dan start je de motor en sluit je de contacthoek meter aan en dan lees af hoeveel graden hij heeft ik dacht bij jou dat het 55 graden was.
als dit goed is kan je het tijdstip afstellen.
dit weet ik niet precies maar denk een graad of tien voor onsteking.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.