close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : golf 1 cabrio start niet

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2h

beste mensen

mijn golf 1 cabrio start niet meer. Ik was onderweg naar huis toe en mijn radio viel uit en 100 meter verder ook de auto. nu ik had gelukkig van mijn werk de accubooster mee voor een ander probleem. Nu start de auto direct weer en ik rijd weer weg en valt direct weer uit. Terug thuis alles na gekeken auto slaat alleen aan als je een beetje benzine in de gasklep huis doet.

-brandstofpomp werkt
-hij krijgt vonk
-zoiezo tot de injector rail krijgt deze benzine
-nieuwe accu er in gezet
-lampje van de accu in het dashbord scherm brand wel
-allarm doet raar wil niet altijd meer in vergrendeling
-stappenmotor schoongemaakt

persoonlijk denk ik dat het toch in de brandstof toe voer moet zitten of dat de injectoren niet meer aangestuurd zou je deze door kunnen meten ?

al vast bedankt voor de reacties

mvg job-jan klompe

Geplaatst door

job-jan (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Omdat de radio ook uitvalt ga ik in de richting denken van het contactblokje achter contactslot.

ricky 10
badge

14 jaar

[quote=ricky]Omdat de radio ook uitvalt ga ik in de richting denken van het contactblokje achter contactslot.[/quote]
dat was alleen met het rijden hier na is deze niet meer uitgevallen.

job-jan 0

14 jaar

Job Jan

Als ik je eerste 3 regels zo lees, zeg ik : Dynamo laad niet meer bij! ( Spanningsregelaar defect / koolborstels versleten )

Dat verklaart ook het probleem, langzaam valt de stroom weg ( accu raakt leeg ) dan gaat de radio uit, en dan is er zo weinig spanning dat ook de motor ermee stopt..

Maar met een nieuwe accu erin, zou hij op zijn minst weer moeten lopen ( tot dat deze accu ook weer leeg is )

Meet maar eens met een multiemeter op de accu bij lopende motor, je zult nu niet meer dan 12,5 Volt meten terwijl dat ongeveer 14 V moet zijn.

Je kunt de zekeringen ook even controleren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Job Jan

Als ik je eerste 3 regels zo lees, zeg ik : Dynamo laad niet meer bij! ( Spanningsregelaar defect / koolborstels versleten )

Dat verklaart ook het probleem, langzaam valt de stroom weg ( accu raakt leeg ) dan gaat de radio uit, en dan is er zo weinig spanning dat ook de motor ermee stopt..

Maar met een nieuwe accu erin, zou hij op zijn minst weer moeten lopen ( tot dat deze accu ook weer leeg is )

Meet maar eens met een multiemeter op de accu bij lopende motor, je zult nu niet meer dan 12,5 Volt meten terwijl dat ongeveer 14 V moet zijn.

Je kunt de zekeringen ook even controleren.

Gr Stefan[/quote]
nu is het probleem dat de auto helemaal niet meer wil starten dus de dynamo spanning kan ik niet meer doormeten. woensdag ga ik mijn hoge en lage druk circuit door meten en anders een andere boordcomputer proberen en of map temp en toerental sensor vervangen.

job-jan 0

14 jaar

Een map sensor heeft hij niet..

Meet eens de brandstof druk, er kan wel benzine uitkomen, maar de druk moet ook voldoende zijn.

Toerental sensor zal ook niet je probleem zijn.

Begin dan maar eens met meten op de injectoren, Op de rode kabels staat de accuspanning, de bruine draden lopen naar pen 12 van motorregelmodule ( Bruin / Wit ) en worden massa gestuurd..Als ze niet meer aangestuurd worden, kan de computer defect zijn of de bedrading ervan.

Je kan dat ook meten met een led testlamp o.i.d.

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Een map sensor heeft hij niet..

Meet eens de brandstof druk, er kan wel benzine uitkomen, maar de druk moet ook voldoende zijn.

Toerental sensor zal ook niet je probleem zijn.

Begin dan maar eens met meten op de injectoren, Op de rode kabels staat de accuspanning, de bruine draden lopen naar pen 12 van motorregelmodule ( Bruin / Wit ) en worden massa gestuurd..Als ze niet meer aangestuurd worden, kan de computer defect zijn of de bedrading ervan.

Je kan dat ook meten met een led testlamp o.i.d.[/quote]
oke bedankt voor de snelle reactie woensdag ga ik alles door testen als ik meer informatie heb laat ik het weten

job-jan 0

14 jaar

nu alles even na gekeken het leek er op dat het de ecu was, maar helaas.
dit was niet het probleem. nu ben ik opzoek gegaan op internet naar problemsolvers voor digifant 2 maar hier is alleen 1 te vinden. wel word er veel gezegd over het contact en de temp sensor. bij het contact word wel gezecht dat de radio uit zou vallen wat wel klopt. en de temp sensor zou de auto wel moeten lopen. weten jullie nog een aantal dingen die ik na zou moeten lopen. aarde is overal goed aangelegd.

mvg job-jan

job-jan 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.