Volkswagen Golf I : slecht lopen golf 1 1.6 gti

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 gti

Hallo,

Het probleem is dat mijn golf koud maar 600 toeren loopt en warm +/- 1300.
Na het uitzetten met warme motor en een uur wachten krijg ik hem bijna niet meer aan.

Ik heb het volgende gecontroleerd en vervangen.
Brandstofpomp is vervangen door een nieuwe.
klepspeling gecontroleerd
onsteking C.O. en toerental afgesteld
2 injectoren vervangen door nieuw
koudstart injector getest
spinnekop vervangen
warmloop regeling doorgemeten en vervangen
luchtregeschuif getest
compressie gemeten
slangen op lekkage gecontroleerd
brandstoffilter vervangen
toevoeging bij de brandstof ingedaan
verdelerkap + bougies vervangen
bougiekabels vervangen

Dit alles heeft eigenlijk nog geen effect gehad. Volgens mij heb ik alles wel gehad, maar hij doet nog niet wat hij moet doen. Heeft iemand nog een goed idee?
Zou het misschien nog aan de brandstofdruk accumulator kunnen liggen?

m.v.g.
K.Hasselt

hasselt

Geplaatst door hasselt (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dus met warme motor start hij niet meer ?

Als hij dan niet meer start, is er dan nog wel een vonk aanwezig ? Zo niet, vervang de ontsteking eens ( hall gever )

Gr Stefan

hasselt (0), 14 jaar geleden

Na het uitzetten met warme motor slaat hij wel aan, maar duurt erg lang en stink enorm naar benzine.
Ik krijg hem uiteindelijk wel aan en dan loopt hij ook wel aardig. Vandaar dat ik misschien dacht dat de druk accumulator de druk niet vast houd en niet goed regeld.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Waarom heb je 2 injectoren vervangen ? Hoe heb je ze getest ? Zijn die andere 2 wel nog in orde ?

Lijkt wel of ze nadruppelen of lekken en hij zo verzuipt, dat kan het stinken naar benzine verklaren of het slecht aanslaan.

Wat is de motorcode ?

hasselt (0), 14 jaar geleden

Het is een EG motor. Ik heb de injectoren getest en de 2 die ik vervangen heb vernevelde niet goed meer.
De andere 2 waren goed. Ook de koudstartinjector werk goed en lekt niet. Vandaar dat ik meer denk aan de druk. Maar alles wat er mee te maken heeft is al z'n beetje vervangen.

hasselt (0), 14 jaar geleden

Ik zoek het ook meer in een onderdeel die beide problemen kan verklaren.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Brandstofdruk zou een 3,5 bar moeten zijn..

Hoe staat de speling van de kleppen gesteld ?

hasselt (0), 14 jaar geleden

Uit mijn hoofd dacht ik 20 - 40 maar weet ik niet zeker meer. Is al even geleden. Heb het wel bij de VW dealer op laten zoeken.

hasselt (0), 14 jaar geleden

Maar goed, hij start koud goed en warm goed als ik hem niet te lang laat staan. De speling kan wel iets anders zijn dan de fabrieks gegevens, maar dat verklaart het probleem niet. Maar waarom regeld hij van koud naar warm niet? Als ik hem warm afstel, blijft hij koud bijna niet lopen en als ik hem koud afstel op 900 toeren loopt hij warm ongeveer 1500

hasselt (0), 14 jaar geleden

Als ik het K-jetronic systeem bekijk zijn er 2 dingen die van koud naar warm regelen. Dat zijn de luchtregelschuif en de warmloop regeling voor op het bok die met een bimetaal werken. Er staat op beiden constant 12 v en hebben de juiste weerstand. Hij sluit de luchtregeschuif ook netjes af als de auto warm is en voor de warmloopregeling heb ik al een ander geprobeerd. de pomp is nieuw en de druk van de pomp is ook goed.

erik2819 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lijken mij twee aparte problemen.Het aanslaan na lang stilstaan zou inderdaad een brandstofdrukprobleem kunnen zijn veroorzaakt door bv lekkage (injector) of de accumulator.Als je een brandstofdrukmeter hebt kun je natuurlijk kijken hoelang en hoe hoog de druk in het systeem blijft na het afzetten van de motor en ook tijdens het (slecht) aanslaan.Word er met warme motor niet toevallig brandstof ingespoten door de koudestartsproeier?Misschien een keer voor het starten de stekker eraf halen en dan proberen?Heb je ook het CO afgesteld of alleen het stationair toerental?Klemt de klep van de luchtmeter niet en staat deze op de juiste hoogte?Hoe heb je de extra luchtschuif getest,je zou met warme motor nog als extra controle de slang voor de extra luchtschuif dicht kunnen knijpen en zien of het toerental daalt.
Gr Erik

hasselt (0), 14 jaar geleden

Koudstart injector heb ik eraf gehad met koude motor en daar reageerd hij niet op. Alle andere injectoren heb ik eruit gehad om te controleren of deze lekken en dat is niet het geval. Ik heb ook het C.O. al meerdere malen gesteld en het toerental. De extra luchtschuif heb ik gestest met koude motor de slang dicht knijpen gaat hij zachter lopen en met warme motor reageerd hij niet als ik de slang dicht knijp, dus dat moet ook goed wezen. Heb helaas geen drukmeter om de druk te testen, maar kan nergens lekkage vinden. De klep van de lucht meter heb ik niet getest, maar welke bedoel je daarmee en hoe kan ik deze testen? Weet je zo ook wat het ontstekingstijdstip moet wezen? Volgens de papieren is dit 8 graden na BDP? maar dan haalt hij zijn vermogen niet, dus hij staat nu op +/_ 5 graden voor BDP.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De meeste garage's kunnen wel de druk meten als je zelf geen meter hebt..

Het te hoge toerental kan ook komen doordat de ontsteking te vroeg staat, zie :

[url=http://img192.imageshack.us/i/48417310.p...][img]http://img192.imageshack.us/img192/2048/...[/img][/url]

hasselt (0), 14 jaar geleden

Oke, bedank voor de gegevens.
Ik heb alleen nu weer een nieuw probleem. Als hij warm wordt en ik vraag om vermogen gaat hij op 2a3 cilinders lopen. Als hij echt warm is doet hij het steeds eerder en ook als ik onbelast gas geef. Na een keer opnieuw starten gaat het weer even goed.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.