close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf I : Golf 1 met golf 3 motor, problemen

Bouwjaar: 1980, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gti

Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. Een goede vriend van mij heeft een golf 1 en wilde daar graag een snellere motor in leggen. Nu heeft hij mij gevraagd dat te regelen. Ik heb een schadeauto kunnen kopen (golf 3) met een 1.8 gti blok erin.
Na veel ge-hobby ligt het blok erin en alles is (volgens mij) correct aangesloten.
Nu start de golf perfect en blijft ook goed lopen. Alleen op totaal willekeurige momenten (lees: met beide koude en warme motor) begint te auto te stotteren en in te houden.
De ene keer kan men 5KM rijden zonder problemen, de andere keer komt de auto niet eens van de oprit af. Met het stotteren bedoel ik dat hij soms vol vermogen geeft en soms helemaal inhoudt totdat hij uitvalt. Ik ben nu redelijk ten einde raad. De oorzaak waar ik het gezocht heb is bij de vacuüm leidingen, gasklephuis, bobine, luchtfilter. Hier was niks te vinden.
De motor heeft altijd perfect gelopen in de golf 3. Die auto is ook weer van een bekende geweest en ik weet zeker dat hij goedlopend eruit gekomen is.
Ergens moet dus iets fout zijn gegaan tijdens het omleggen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen.

Gr

Bob

Geplaatst door

bobje89 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Benzinepomp?

harnak 0

12 jaar

Nee ook niet, deze heb is uiteraard ook omgezet, ook de leidingen, maar om dit uit te sluiten staat er constant 12v op.

bobje89 0

12 jaar

Heb je het mm lampje ook aangsloten incl de lamdasonde in de uitlaat? zo ja geeft ie een foutmelding?
Ik denk aan een sensorprobleem, bij inbouw is door als het geduw en getrek waarschijnlijk iets beschadigd, kabelbreukje een loszittende massaverbinding, ergens een poreus vacuumslangetje... of toch bobine en aanverwante delen die er soms even geen trek meer in hebben.
Lastig zoekplaatje denk ik, maar wel tof projekt, ik hou er wel van :)

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Beste Jonker,

Het mm lampje? Motormangement? Is aangesloten, brand niet. Lamdasonde is ook aangeloten ja. Ik verwacht ook iets met een sensor, ik heb de temperatuursensor vervangen, dit omdat ik dit al vaker meegemaakt heb. Dat was ook het probleem niet.
Ik hou ook wel van deze projecten, maar erg erg vervelend dat ik het niet vinden kan...
Ik zal na het weekend nog een andere bobine, bougiekabels en bougies proberen, andere ingevingen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

gr

bob

bobje89 0

12 jaar

Ja das idd erg vervelend en als met iets te binnen schiet zal ik het vermelden, maar je moet beginnen bij de basis dus eerst maar onsteking en zichtbare gebreken.

Heel veel succes !

C.Jonker 0
badge

12 jaar

ik heb indertijd gelijkwaardig probleem gehad, op de oprit bleef de wagen mooi draaien, soms kon ik er even goed mee rijden, dan hield die in, alsof er niet genoeg genoeg benzine ingespoten werd,
laten uitmeten en uitlezen, geen foutmeldingen enz...
heb dan alle bougie kabels geschuurd, aan elke kant, verbinding met bougie en met de verdeel kap, dan ook deze naar de bobine, en dan was het probleem bij mij opgelost :-)
succes ;-)

calibra8180 0

12 jaar

Alle bougies/bougiekabels vervangen, verdelerkap contactjes opgeschuurd. Helaas geen verbetering. Wel naar mijn idee verslechterd de situatie als de motor warmer wordt. Dacht eerst dat dit niet het geval was maar volgens mij toch. Geen idee waar ik verder zal zoeken... iemand nog ideeen?

bobje89 0

12 jaar

Bobine al vervangen? Zou goed kunnen....

E.T.Wiersum 0

12 jaar

Ja?? Mijn logica zei dat deze het deed of niet deed, niks ertussenin. De motor heeft namelijk soms wel vol vermogen, maar vooral als die even loopt valt het vermogen weg.

Gr
Bob

bobje89 0

12 jaar

wat geeft de koelvloeistof temperatuur sensor aan voor de motorecu? en welke motor heb je er in gelegd? ABF of een 2E. GOLF 3 1.8 GTI is er namelijk niet

SciroccoGT 0
badge

12 jaar

zit er ook niet ergens zo een doosje, kan niet op de naam komen, maar de golf 2 heeft dit ook in ieder geval, waar er een 5 of 6 stekker op past? ik denk dat dit de benaming ontstekings module draagt :-)
bij een golf 2 zit dit ongeveer bij de motor van de ruitenwissers, op een koelplaatje, dit heeft ook iets met de ontsteking te maken,
mijn broer had ooit veel problemen met 'sputteren' en blijkbaar was het opgelost nadat hem dit vervangen had.

calibra8180 0

12 jaar

inmiddels alle sensoren doorgemeten, bobine ook vervangen, ontsteking nog een keer goed met de lamp afgesteld, halsensor vervangen.... niks.
vandaag maar eens de brandstof druk meten. en even kijken of alle sensoren ook de benodigde 12v voeding krijgen. Ze kunnen natuurlijk wel werken, maar zonder voeding geven ze niks door.

bobje89 0

12 jaar

Inmiddels probleem gevonden!!! En moet mijn excuses aanbieden aan harnak. De opvoerpomp was verkeerd aangesloten, deze deed het alleen wanneer de startmotor draaide (dus de sleutel helemaal doorgedraaid was). Daarna viel hij uit. Hier ben ik achter gekomen door een brandstofdrukmeter ertussen te hangen. Nu heb ik de pomp aangesloten op een geschakelde 12v. Werkt prima, druk blijft mooi 2.5-3 bar. Heb ermee gereden, en de auto kan weer rijden. Merk alleen dat hij stottert en af en toe inhoudt. Pas hoog in de toeren blijft die gaan. Aangezien ik al veel vervangen en getest heb zijn er nog suggesties voor dit probleem???

bobje89 0

12 jaar

goeden midag met valentin heb een golf 1.8 gti heb een nieuwe brandstof pomp ge plaats maar nog steets het probleem pomp blijft maar raare geluiden maaken weet iemand een oplosing waar ik het moet zoeken al vast bedankt gr valentino

Sorry verkeerd!

tedkroon 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.