auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen 0: Golf 2 1.6 1984 benzine dieselt na

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo,

Ik ben Roy en ben sinds kort in het bezit van een Golf 2 1.6 aut uit 1984 en heb het volgende probleem:

als de motor koud is start hij gelijk en zodra de auto lekker warm is gereden en wil na een korte stop de auto weer starten dan moet ik het gaspedaal bijna helemaal intrappen en dan start de auto met pijn en moeite. Nog een probleem is: als de auto warm is dan ''diesel'' hij na, als ik de auto van het contact haal.

Wat kan het probleem zijn? graag jullie hulp

Geplaatst door

ijzer (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

onstekings tijdstip controleren,juist bougie's erin ,ander merk benzine tanken

jan5047 0
badge

12 jaar

dat hij warm na effe stilstaan moeilijk aanslaat zal komen dat de carburateur over loopt dus daarom moet je plank gas door starten dat was in die jaren bij meer merken nodig.
dat hij nadieselt warm bij af zetten zal wwarschijnlijk komen door dat het stationiartoerental tehoog is.
kijk eens hoe veel dat is en stel als het tehoog is terug zo rond de 900 t/m.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

12 jaar

Laat je onstekingstijdstip controleren en bekijk je bougies eens.
Zit er een afsluiter op de carburateur? ( stift met stekkertje ) zo ja , vervang deze eens.

Vervang de pakking en het voetstuk tussen de carburateur en inlaatspruitstuk eens.
Waarschijnlijk warmt de vlotterkamer te veel op bij stilstaan en warme motor.

C.Jonker 0
badge

12 jaar

Dat zijn al heel wat mogelijke oorzaken en oplossingen. Had niet verwacht dat ik zo snel reactie zou krijgen haha. misschien een stomme vraag, maar hoe stel je het toerental wat terug? ik heb zelf ook het idee dat hij stationair te hoog draait namelijk.

ijzer 0

12 jaar

dat hangt er van af wat voor carburateur er op zit dat kan ik zo niet zeggen.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

12 jaar

Vermoedelijk een Pierburg met zo'n waselement. Die waselementen gaan ( gingen) nog wel regelmatig stuk waardoor het stationair toerental te hoog wordt.

Controleer ook of er geen (overmatige) koolafzetting op de bougies zit. Ook dat kan een oorzaak zijn. ( olieverbruik ? )

moderator 0
badge

12 jaar

ja en de water door voer rubber in het inlaatspruitstuk verpulverde waardoor de door storming belemmerd werd en het element niet warm werd.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.