auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf II : Golf 2, 1.6 TD. Motor slaat niet aan!

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6 TD

Geachte dames en heren,

De motor slaat niet aan wanneer het koud is. Het lijkt erop dat hij geen brandstof krijgt.
De motor draait wel, maar slaat alleen niet aan. En bij het aanslepen/aanduwen dan
slaat de motor wel direct aan.

Graag of iemand mij wat wijzer kan maken

Bij voorbaat dank,

Jay

Geplaatst door

jay-b (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De spanning op de brandstofafsluiter meten TIJDENS starten, Soms durft het elektrisch deel vh kontaktslot het wel laten afweten.
Stefan

raketman 0
badge

16 jaar

zijn de gloeibougies al gecondoleerd op werking. (als de gloeibougies defect zijn of de hoofdzekering, zal de auto ook moeilijk van gaan starten met het koud weer).

Tiguan 0
badge

16 jaar

een 1.6 D of TD motor krijg je bij deze temperatuur op de startmotor niet aan als de gloeikaarsen rot zijn. Met slepen doet hij het idd wel.

Check de gloeizekering tegen het schutbord, (zwarte kasje) check of er spanning op de rail van de gloeikaarsen komt, zo ja, zet de computer aan, gebruik duitse e-bay en koop voor schijtprijs een setje nieuwe gloeipitten.

(en succes met vervangen, die achter de brandstofpomp is even wroeten)

wat raketman noemt kan overigens ook!!

audia4 0
badge

16 jaar

Verstuiverleidingen even wegnemen, dan kan je er goed aan. Als de de zekering is die kapot is dan zir er waarschijnlijk eentje van 50 A in.
Kan je vervangen door een van 80A eventueel.

Hendrik4290 0
badge

16 jaar

wat ik laatst ook mee maakte bij dezelfde motor was de dat de zekeringkast verbrand was,daar waar het gloeirelai inzit bij de 2 dikke aansluitingen,deze zijn doorgelust met een dikke kabel,zodat het contact niet meer door de zekeringkast loopt maar erom heen,alles werkt nog zoals het hoort,in de kast was gewoon het contact weg gebrand waar de 2 dikke poten van het relai in kwamen.

Maar eerst even bij die zekering meten onder de motorkap,als je hier al niks meet,kun je het relai controleren en als deze nog werkt en goed is,kijk en meet maar eens in de zekeringkast.

Gr Stefan

stefan84 0

16 jaar

HEren ALLEMAAL BEDANKT!

We zijn er uit.
Het was de zekeringsplaatje van de gloeibougie!
Deze is bevestigt bij het schutbord, bij het koelvloeistofreservoir.

Groetjes,

Jay

jay-b 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.