close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: golf 2 hangt op zijn kont

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Diesel, Motorcode: jp 1,6

ik heb nu mijn 3e golf 2 die op zijn kont hangt heeft er iemand een ide

Geplaatst door

golf1.6diesel (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Slappe achterveren. Vervangen of hulpveren (laten) monteren.

moderator 0
badge

17 jaar

ik kan een setje schokbrekers krijgen van een golf 3 past dit voor en achter

golf1.6diesel 0

17 jaar

Het ligt aan de veren, niet aan de schokbrekers......

moderator 0
badge

17 jaar

[quote=moderator]Het ligt aan de veren, niet aan de schokbrekers......[/quote]
waarom zou het aan de veren kunnen liggen?

er is geloof ik al een keer een topic over geweest, veren kunnen niet nazakken of ingezakt zijn

dit probleem ligt meestal aan de schokbrekers, deze vervangen, of een set hulpveren inderdaad
set van een golf 3 past inderdaad, let alleen even op het toplager van de voorpoten, deze kan anders zijn, mocht dat het geval zijn, dan van de oude veerpoot het lager even overzetten

J.L. Tuning 0

17 jaar

[quote=J.L. Tuning]waarom zou het aan de veren kunnen liggen?

veren kunnen niet nazakken of ingezakt zijn.......

of een set hulpveren inderdaad[/quote]
De wagenhoogte wordt normaal gesproken bepaald door de veren, niet door de schokbrekers.
Maar daar was je ook al achter gezien ook jou advies om hulpveren te monteren......

moderator 0
badge

17 jaar

de wagenhoogte wordt indd bepaald door de veer, maar ook tevens door de demper...

de veerpoten van een golf 3 zijn zo over te zetten, en indd er kan soms verschil zitten in toplager zoals johan al omschreef.
een auto hangt op de veer, maar de demper zorgt er wel voor dat de kont 'omhoog' gedrukt wordt, zijn deze dempers op, kan de auto iets gaan hangen....

er zit ook weleens iets verschil in lengte van de zuigerstang bij verschillende merken dempers, ook daardoor kan de rijhoogte iets veranderen!!

monteert men b.v gasgevulde dempers..is de kans groot dat de auto 1 a 2 cm hoger komt te staan door dat de druk in deze demper vele malen hoger is dan ouderwetse olie gevulde dempers..

dus in de basis bepaaldt wel de veer de rijhoogte, maar ook de demper heeft er enigzins mee te maken.

overigens, een veer is stuk of heel.. ingezakt is onmogelijk.

arie549 0
badge

17 jaar

Overigens: een oliegevulde demper duwt helemaal NIKS omhoog, Arie......

Veren kunnen niet inzakken? Maar metaal kan echter WEL aan metaalmoeheid onderhevig zijn.......
Hmmmm, zou dat op de een of andere manier raakvlakken hebben?

Santa 0

17 jaar

als metaal moe wordt, gaat het breken santa...dus een veer is heel of stuk...


heb ik ook niet beweerdt santa dat een oliegevulde demper omhoog drukt, een gasgevulde wel degelijk.

arie549 0
badge

17 jaar

Pas halverwege je verhaal haal je het fenomeen gasgevulde demper aan en schrijf je ook nog "monteert men b.v. gasgevulde dempers....".

Daar ligt nou net de kern van mijn opmerking: SLECHTS gasgevulde dempers duwen de auto iets omhoog...
(de oude Koni Load-adjusters niet meegerekend)

Maar ja, we zullen wel hetzelfde bedoelen.

Kan ik uit bovenstaande dus concluderen dat AL die in de kont hangende Golfjes standaard waren voorzien van gasgevulde dempers..?

Santa 0

17 jaar

Gasgevulde veren. Daar ligt het aan ;-))
Paul

Paulus8636 0
badge

17 jaar

een veer verliest in de loop van de tijd (door het in en uitveren) zijn veerkracht.

sjaak10918 0
badge

17 jaar

dan zou iedere auto van pak em beet 10 jaar oud en 3 ton op het klokkie achterover hangen....

een veer is heel of stuk, metaalmoe kan..maar dan breekt ie..dus stuk..

en dan zou dat verschijnsel tegenwoordig al veel eerder op treden met al die heuvels....

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]dan zou iedere auto van pak em beet 10 jaar oud en 3 ton op het klokkie achterover hangen....[/quote]
Nee, dus.........................

't Zal dus wel specifiek met de kwaliteit van de ACHTERSTE veren van die Golfjes hebben te maken want zie jij ze dan wel VOOROVER hangen...? DAAR moeten dan toch ook van die gasgevulde schokdempers zitten?

Of zijn die voorste schokdempers ineens van betere kwaliteit dan de achterste? Of zijn het dan toch gewoon slechte schokdempers...?

Ik hou het toch op doorgezakte veren. Daar hadden zelfs de KEVERS last van en die hebben torsievering (althans achter).....

Santa 0

17 jaar

torsievering is niet te vergelijken met spiraalveren santa..

de achterdempers van golfjes 2 maar ook van de 3, zijn indd niet de allerbesten..
wat meestal de kwaal is bij in de kont hangen met torsievering santa...is niet de torsiestang...maar de naaldlagers gaan lekker slijten...waardoor er ook bij de kevers op een gegeven moment de wielen er zo / \ onder gingen staan...

arie549 0
badge

17 jaar

Ik denk dat je in de war bent met die rubbers aan weerszijden van de veerplaat, Arie..

Daar zijn hedentendage urethaan exemplaren voor.

De veerplaat draait niet alleen in dat ene lagertje, aan weerszijden zitten nog dikke rubbers waarbij de buitenste is afgedekt met dat plaatje welke met 4 bouten vastzit.
Afhankelijk van bouwjaar en/of uitvoering zit er in dit deksel geen of WEL een gat.
Bij de laatste is dan een langere torsie-as gebruikt en die steekt buiten het deksel. (de IRS-achteras constructie)

[url=http://img207.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img207.imageshack.us/img207/8728/...[/img][/url]

Maar geloof me, ook torsievering is eindig.......
Met name de torsiestaven van de latere Brazilianen zakten sneller door dan die van de Duitse Kevers.

En ook bladvering heeft NIET de eeuwige veerkracht..................

Santa 0

17 jaar

je hebt gelijk santa, ik haal indd 2 torsieassen door elkaar.

arie549 0
badge

17 jaar

[quote=arie549]overigens, een veer is stuk of heel.. ingezakt is onmogelijk.[/quote]
als je met 3 personen op je achterbank zit, zakt je wagen toch ook.
veren zakken wel degelijk in; dus waarom zou dit na verloop van jaren niet
van zijn veereigenschappen kunnen verliezen?!

Alles wat beweegt heeft ondervinding van slijtage, ook veren!

philipke 0

17 jaar

[quote=philipke][quote=arie549]overigens, een veer is stuk of heel.. ingezakt is onmogelijk.[/quote]
als je met 3 personen op je achterbank zit, zakt je wagen toch ook.
veren zakken wel degelijk in; dus waarom zou dit na verloop van jaren niet
van zijn veereigenschappen kunnen verliezen?!

Alles wat beweegt heeft ondervinding van slijtage, ook veren![/quote]
dit is de veerwerking, veren zakken na verloop van tijd niet in, wat santa al aangeeft dat metaal wel aan metaalmoeheid onderhevig zijn, maar als metaal moe is dan breekt het, dus iedereen heeft wel gelijk dat veren inzakken na een tijd, maar dit is zeker tijdelijk want na korte tijd breekt gewoon een veer!

probleem van 'hangen in z'n kont' ligt wel degelijk aan schokdempers

J.L. Tuning 0

17 jaar

[quote=Santa]Kan ik uit bovenstaande dus concluderen dat AL die in de kont hangende Golfjes standaard waren voorzien van gasgevulde dempers..?[/quote]
Bij al die Golfjes zijn dus de voordempers van betere kwaliteit dan de achterste dempers?

Santa 0

17 jaar

je hoeft m niet meer te verlagen
doen ze allemaal
korte veertjes
liefst nog een winding afzagen
dan voor 2 windingen
spoilertje MOET de drempel raken
brul uitlaat r op
255/35 18 bandjes
joh
wat een blitsbak



je kan ook wat de meesten met verstand van auto's
wielgeometrie
vering en demping
gewoon nieuwe veertjes monteren en dan eerst effe dempertjes (laten) testen
maak je dr een leuke comfortabele en VEILIGE auto van
mvg de simpele oplosser

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.