Volkswagen Golf: veel toeren bij koppelen....

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i

Hoi mensen,
Ik ben in het trotse bezit van een Golf 2, maar af-en-toe laat hij mij hopeloos in de steek.
Zelf weet ik vrij weinig van het mechanische deel van de auto's maar ik hoop hier iets wijzer te worden over de richting waar ik het probleem moet gaan zoeken.
Dan kom ik ook wat meer beslagen ten ijs bij de monteur, die het trouwens ook lastig vond te zeggen wat er mis is..
(en preventief vele, dure, onderdelen vervangen die later niet nodig waren geweest zit ik uiteraard ook niet op te wachten)

dit is het probleem:

Als de motor warm wordt (na mijn idee niet TE warm, ventilator doet het wel en ook voldoende koelvloeistof) bijvoorbeeld na een tijdje file-rijden begint de auto bij het indrukken van de koppeling steeds meer toeren te maken.
Eerst merk je, met ingedrukte koppeling, dat hij iets meer toeren maakt dan normaal. Zeg: 1500.
Na een (kort) tijdje maakt hij steeds meer toeren als je de koppeling indrukt. Op een gegeven moment gaat hij echt wel naar 4000-5000 toeren.

In het begin is het probleem 'weg' als je de koppeling weer los laat.

Maar als het te lang duurt heb je ook problemen tijdens het rijden....

Heeft iemand enig idee?? Er is nu echt niet meer mee te rijden in de stad en ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken....

jdv187

Geplaatst door jdv187 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

er zit een pakking onder het gasklephuis is die niet gescheurd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.