auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: golf 2 welke volgorde moet de krukas onsteking nokkenas sta

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

kan iemand mij de volgorde van de krukas nokkenas onsteking geven distributieriem is er af zonder merktekens te zetten en orgineele merktekens zijn weg nu is ook de caburateur eraf geweest en weet ik niet meer waar alle lucht slangetjes hebben gezeten het is er zo 1 met een groene bol en een groen slangetje naar de caburateur het is een automaat weet nit of dat nog van belang is .graag jullie reactie alvast bedankt roy

Geplaatst door

roysim (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De originele merktekens zijn niet weg want dit zijn kerfjes in de poelie en de riemwielen. Even goed zoeken want het zijn wel kleine kerfjes.

Een alternatieve methode is: Zuiger 1e cilinder in BDP zetten. Controleren door merkteken op vliegwiel. Het kerfje in het vliegwiel is het ontstekingstijdstip. Je moet kijken naar een dikke streep, ongeveer 15mm naar achteren op het vliegwiel t.o.v. het ontstekingsmerkteken.
Het nokkenasriemwiel heeft aan de kopse kant een klein kerfje dat nu moet samenvallen met de bovenkant van de cilinderkop aan de voorzijde.

Riem erop, juist spannen en de motor voorzichtig twee omwentelingen lronddraaien en timing nog een keer controleren.
Waarschijnlijk is de intermediate as (de as die de verdeler en de brandstofpomp aandrijft geheel van tijd. Haal de verdelerkap eraf en verwijder de stroomverdeler. Zet nu de motor met de 1e cilinder in het BDP van de compressieslag. Verdraai nu de as van de verdeler zodat de rotor naar de aansluiting van de betreffende bougie wijst als je de kap er weer op doet. Plaats nu de verdeler terug en doe de verdeelkap er weer op.
Nu kun je proberen de motor te starten. Met een beetje geluk loopt de motor weer en moet je de ontsteking met een stroboscoop afstellen. Loopt de motor niet direct, dan kun je door voorzichtig draaien aan de verdeler een positie zoeken waarop de motor wel aanslaat. Hierna ook afstellen.

Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.