Volkswagen Golf: golf 2 welke volgorde moet de krukas onsteking nokkenas sta

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

kan iemand mij de volgorde van de krukas nokkenas onsteking geven distributieriem is er af zonder merktekens te zetten en orgineele merktekens zijn weg nu is ook de caburateur eraf geweest en weet ik niet meer waar alle lucht slangetjes hebben gezeten het is er zo 1 met een groene bol en een groen slangetje naar de caburateur het is een automaat weet nit of dat nog van belang is .graag jullie reactie alvast bedankt roy

roysim

Geplaatst door roysim (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

De originele merktekens zijn niet weg want dit zijn kerfjes in de poelie en de riemwielen. Even goed zoeken want het zijn wel kleine kerfjes.

Een alternatieve methode is: Zuiger 1e cilinder in BDP zetten. Controleren door merkteken op vliegwiel. Het kerfje in het vliegwiel is het ontstekingstijdstip. Je moet kijken naar een dikke streep, ongeveer 15mm naar achteren op het vliegwiel t.o.v. het ontstekingsmerkteken.
Het nokkenasriemwiel heeft aan de kopse kant een klein kerfje dat nu moet samenvallen met de bovenkant van de cilinderkop aan de voorzijde.

Riem erop, juist spannen en de motor voorzichtig twee omwentelingen lronddraaien en timing nog een keer controleren.
Waarschijnlijk is de intermediate as (de as die de verdeler en de brandstofpomp aandrijft geheel van tijd. Haal de verdelerkap eraf en verwijder de stroomverdeler. Zet nu de motor met de 1e cilinder in het BDP van de compressieslag. Verdraai nu de as van de verdeler zodat de rotor naar de aansluiting van de betreffende bougie wijst als je de kap er weer op doet. Plaats nu de verdeler terug en doe de verdeelkap er weer op.
Nu kun je proberen de motor te starten. Met een beetje geluk loopt de motor weer en moet je de ontsteking met een stroboscoop afstellen. Loopt de motor niet direct, dan kun je door voorzichtig draaien aan de verdeler een positie zoeken waarop de motor wel aanslaat. Hierna ook afstellen.

Succes,
Paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.