Volkswagen Golf: Golf 3 1.4 AEX op G3 loopt op 3 cil. na 10-15 min. rijden

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400 AEX

Ik heb sinds kort een Golf 3 1.4 met G3 gekocht. Km-stand ong. 250.000. Na 10 min rijden stond ik voor het stoplicht te wachten, ruim 2 min. stationair te draaien. In eens begon de motor op 3 cilinders te draaien. Ook bij optrekken en constante snelheid nog steeds op 3 cilinders. Ik heb er nog niet mee op gas gereden dus alleen nog op benzine. Thuis aangekomen direct de garage in en div. opties geprobeerd.

*Verdelerkap gewisseld
*Bougies nagekeken (alle 4 licht bruin-wittig van kleur, en niet nat)
*Injectors verwisseld (geen resultaat)
*Tijdens stationair lopen stekkers van injectors 1 voor 1 los getrokken (conclusie: cil doet niet mee)
*Nokkenas even uitgebouwd (alle kleppen sluiten nog voor zo ver ik kon merken)
*Tandriem gecontroleerd, ( staat misschien 0.5 tot 1 tandje van merkteken af en riem ziet er nog prima uit).
*Olie pijl is goed,
*Geen drukopbouw in koelsysteem
*Wel carterdruk
*Multispray rond inlaat pakkingen gespoten, (ging er niet beter op lopen)

Heb maar even een compressiemeter besteld, deze ga ik eerst nog even testen.

Vanmorgen starte ik de golf (koud) weer even, en ja hoor hij loopt weer op 4 cilinders. Iemand al een snel oordeel van dit probleem?

Klep(pen cil. 1 lek? Zuigerveren cil. 1 niet best meer??

Gr Jorp

Jorpinca

Geplaatst door Jorpinca (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 17 jaar geleden

daar kom je snel achter bij een compressie test Jorp..

ff afwachten nog.

Stefan

jan T (5) PRO, 17 jaar geleden

juist ja eerst maar compressie meten dan kun je misschien meer zeggen.

groetjes jan.

Jorpinca (0), 17 jaar geleden

Stom stom stom!

Ik heb mijn compressie gemeten alle 4 cilinders zitten rond de 12/13. Dus dat is ook goed. Mijn laatste idee was toch de bougiekabels. Leek me stug want geen een bougie was nat! Maar goed, toch maar de kabels verwisselen. En ja hoor de motor loopt nu toch weer op 4 cilinders! Een bougie kan dus ook gewoon verkeerd vonken door een niet goed werkende kabel. Kan iemand mij dat uitleggen hoe dit komt?? Ik neem aan dat als er een vonk is dat hij gewoon goed moet werken.

jan T (5) PRO, 17 jaar geleden

jorp je kan niet in de cilinder naar de vonk kijken als de vonk onder druk over moet springen is er een hogere spanning nodig.
dit zoekt dan de makkelijkste weg en bij een slechte kabel is dat dus via de isolatie naar buiten.

groetjes cjan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.