Hallo,
Afgelopen dinsdag ging ik naar mijn werk dus stapte in dr auto en starte hem, draaide zonder problemen stationear.
Maar toen ik weg wou rijden liep de motor op 3 cilinders, ben toch doorgereden. Toen ik ongeveer 30 seconden later voor een stoplicht stond liep de motor moeilijk stationear dus ik heb zachtjes het gaspedaal in getrapt om de motor op de 1100 toeren te houden, toen ik bij het stoplicht weg reed draaide de motor weer op 4 cilinders. Dus ik dacht mooi kan ik gewoon door rijden, toen ik bij het stoplicht weg reed trok de auto goed op en alles dus, ik schakel door naar zijn 2 hoor ik de motor raar terug zakken in toeren, geef weer gas om door te rijden vervolgens allemaal knallen uit de uitlaat en 1 knal in de inlaat. Heb hem langs de weg gezet motor viel meteen uit en de auto heeft sinds dien niet meer gestart.
Voor dit probleem vervangen vervangen: Rotor, Verdelerkap, Bougies.
Vervangen sinds dit probleem: Bobine, Ontstekings toren.
Als ik de motor nu probeer te starten komen er alleen maar knallen uit de uitlaat waarvan soms 1 die ongeveer net zo hard als een nitraat is.
Ik heb geen idee meer wat het mogelijk zou kunnen zijn en ook kan ik zo ver ik weet de ontsteking niet afstellen omdat de motor niet loopt.
Iemand suggesties?
Mvg. Jdmosch
Geplaatst door jdmosch (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden
Vonk komt te pas en te onpas .
Distributie van tijd , halgever in je onsteking defect , zijn opties om te controleren.
jdmosch (0), 11 jaar geleden
Distributie staat optijd en ik had die ontstekingstoren met hallgever vervangen kwam van een motor waarvan ik wist dat deze goed liep
GravenTim (0), 11 jaar geleden
Kan je het ontstekingstijdstip statisch (zonder draaiende motor) afstellen bij je wagen?
(staat normaal gezien in de handleiding.)
Mvg
Tim
kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden
Ontsteking niet 180 graden verkeerd staan ?
jdmosch (0), 11 jaar geleden
Ontsteking stond 90 graden verkeerd, maar dat heeft ie dan dus al bij de oude ontstekingstoren gestaan want heb die andere precies op de zelfde manier gemonteerd. Maar nu alles goed gezet en starte in een keer.
Bedankt voor de hulp
kaleido 1 (1620) PRO, 11 jaar geleden
90 graden ?
Nu nog wel even op tijd zetten , of is dit al gelukt ?
jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden
[quote=jdmosch]Ontsteking stond 90 graden verkeerd, maar dat heeft ie dan dus al bij de oude ontstekingstoren gestaan want heb die andere precies op de zelfde manier gemonteerd. Maar nu alles goed gezet en starte in een keer.
Bedankt voor de hulp[/quote]
daar geloof ik niet in want bij 90 graden verkeerd vonkt hij niet bij compressie, je zal de kabels wel verkeerd hebben aangesloten. als het 90 gr was
jdmosch (0), 11 jaar geleden
kabels zaten goed, ik heb alleen de ontstekingstoren er uit getrokken de rotor iets verdraaid alles gemonteerd en starten lopen.
rotor stond namelijk 90 graden van het merkteken af.
jan5047 (0) PRO, 11 jaar geleden
de wonderen zijn de weereld nog niet uit, maar goed het is opgelost succes