Ik ben mijn sleutel kwijt van mijn golf 3, en nu wil ik een nieuw contactslot met herkenningsring en een nieuwe computer erin zetten,
maar ik kan nergens de computer vinden, iemand enig idee waar deze zit bij een golf 3?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ligt hij niet in de paravan onder de voorruit ?
wat bedoel je precies? want heb de ruitenwisser motor enzo er al weg gehaald, iemand zei dat hij daar zat, maar ik zie niks zitten,? hij moet daar wel ergens n de buurt zitten, of onder dashbord ofzo?
10 jaar
het is een golf 3 diesel uit 97 of 98 en heb nu ruitenwissers gedemonteerd, maar daar zie ik helemaal niks, en in t dashbord in de auto ook al even gezocht maar niks gevonden
10 jaar
Hieronder de rode lijn zit hij op de kop gemonteerd
Zie je het groene puntje ? dat is hem
10 jaar
die foto's had ik ook al gezien op internet, maar daar zit hij niet, hij zit niet onder de hele parafaan, niet onder ruitenwisser motor, niet onder interieur filter, ik ga nu weer verder in de auto zoeken, kijken of ik da kabelboom ook kan volgen misschien dat ik er op die manier bij kan komen
10 jaar
haal daar alles eens los en maak eens fotos
plaats deze dan effe hier !
10 jaar
ja zal even wat foto's maken zo,
hoorde ook dat er op sommige kale diesels, 1.9 net zoals mijn golf
geen ecu op zit,?
heb nu net nieuw contactslot erop gezet, met herkenningsring en een kastje, maar hij doet het nog niet, gaat wel rond maar slaat niet aan,
brandstofpomp doet nog niks, dus hij geeft hem nog niet vrij ofzo
10 jaar
Ruben maak eens een foto van de brandstofpomp en geef ook het type van de motor op . De benaming diesel is niet voldoende.
Er zijn van de 1900 talloze gemaakt.
Vr. Groet.
hier de foto's van de pomp,
euhm waar vind ik type ?
staat op mn papierten,
Type: Golf; diesel 47 kw
brandstof: Diesel
Datum deel 1 is 1998
genoeg informatie?
10 jaar
Dit is nog het type uit grootmoeders tijd. .............Er zitten wel wat electrische aansluitingen aan maar een ECU is er niet.
Net niet zichtbaar is een blokje Zwart kunststof blok(je) op het stalen blok van de uitgangen van de 4 hogedrukleidingen.
Dit schakelt de pomp vrij .
Als je zeker weet dat het electrische deel van het contactslot goed is ................ Boor dan dat blokje van die pomp af .
Er zitten van rechts naar links 2 gaten in van een paar cm diep. Slijp een boor wat vlakker zodat deze niet door de bolle kop van het breekboutje er naast wordt gedwongen. Het is alleen nodig die koppen er af te boren!!!
Onder dit deel zit de eigenlijke afsluiter verbindt hiet weer het draadje aan waar spanning op staat bij contact aan !!
Je kunt ook het blokje er afhakken maar je slaat snel meer stuk dan je lief is. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Succes.
ja heb net gekeken, en heb dat zwarte kastje gevonden, deze zit er niet opgeschroefd volgens mij? maar geklonken oid,
dus als ik daar de koppen voor weg boor, kastje eraf haal zie ik later wel wat kabels oid zitten en die moet ik doorverbinden,?
ga er vanavond weer verder mee....
10 jaar
ben er mee bezig geweest, beetje ruimte gemaakt enzo, maar boren valt wel tegen als ik hem er probeer voorzichtig af te halen, wat kom ik allemaal tegen? wat zit er allemaal achter of in dat kastje,? wat kan ik allemaal kapot maken, ga zo nog even proberen te boren, maar kan er slecht bij komen, en valt niet mee boor recht er door boren,
er komen 2 kabels uit aan de achterkant, kan ik daar niet iets mee,? zodat kastje kan blijven zitten,? of moet het kastje eraf,...
en die stopzetter die erboven zit,? moet daar ook nog stroom op komen,? want lijkt me als stroom eragf gaat de auto uit gaat
10 jaar
poosje boren geweest, maar valt niet mee, denk toch maar ding eraf slopen?
10 jaar
Meerdere malen heb ik ze er af gehaald, al is het weer een tijd geleden . Het boutje is van staal en het is bedoeld dat je er een tijdje mee bezig bent .
Je kunt de hoge drukleidingen even weg nemen . Het is de kunst on zo recht mogelijk te boren .
Onder dat blok zit een grote afsluiter en die sla je zo naar de vaantjes en dan kun je daar weer mee aan de gang .
Het gaat maar om 4mm lengte. en je boor moet scherp zijn en een laag toerental !
Groet.
Heb paar gaatjes geboord in t plastic kapje, toen ging hij er overheen,
toen kwam daar inderdaad 1 bout boven waar een kabel aan zat, heb deze zwarte kabel er weer aangemaakt, en die bruine kabel aan de massa
gemaakt, en toen was het weer starten en lopen
bedankt!
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar