Volkswagen Golf III : Golf 3 diesel start slecht

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 D

Hallo,

Ik heb een golf 3 diesel die slecht start....
als hij koud is moet ik lang starten voor hij het doet, en als hij warm is duurt
het iets minder lang, maar alsnog wel te lang.
ik dacht eerst dat hij niet gloeide, maar heb alle gloeibougies rechtstreeks
aangesloten gehad op de accu, en heb het opgemeten hij gloeit wel.
dus ik denk dat hij geen brandstof krijgt...

zodra de auto op contact komt, moet er dan een opvoerpompje gaan lopen bij deze auto,s?
of heeft iemand anders nog ideen?

gr Ruben

rubenhilbrands

Geplaatst door rubenhilbrands (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Jan227 (5) PRO, 9 jaar geleden

Hallo, controleer de timing van de nokkenas en inspuitpomp. Wijkt deze af, controleer dan of het krukas tandwiel is uitgeslagen.


Geen zichtbare diesel lekkages te vinden ?

Groet Jan227

rubenhilbrands (0), 9 jaar geleden

nee niks te vinden, maar tis denk ik wel zeker dat hij geen brandstof krijgt.
als de auto loopt is er ook niks aan de hand.
wat me vanavond opviel was dat tijdens het starten er wel wat rook uit de uitlaat kwam.. blauwe
zodra die aanslaat is het een grote rookwolk..

zou een terugslagklepje monteren ook voldoende zijn?
zo ja waar moet deze geplaatst worden

ik ga morgen de timing controleren

rubenhilbrands (0), 9 jaar geleden

De motor staat op tijd enzo.....

ik heb net een poos gereden en in de schuur gezet,
nu zat ik boven op het brandstoffilter een beetje te pielen en
dacht ik dat ik wat lucht hoorde, dit zou de oorzaak misschien kunnen zijn?
dat er lucht in het systeem komt waadoor de brandstof naar de tank terug loopt
als de auto op contact gezet wordt, moet er dan ook een pompje gaan lopen bij eeen golf 3 ?

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Ruben; heb je gemeten dat de gloeiers het doen of mat je op de rode draad 12 volt spanning?

Koud gebruiken ze rond de 20 Amp. per stuk .Dus ook weer meten.

Werkt verder de koudvervroeger nog wel ?

De gloei-installatie begint te werken als je de deur open doet. !!

Is verder de startsnelheid hoog genoeg ?

Dat bij het aanslaan er rook te zien is geeft vaak al aan dat er WEL brandstof wordt aan gevoerd.

Verder is ook belangrijk dat de verstuivers optimaal zijn .

Die zijn te controleren of laat het doen. 70nm vast en monteer een nieuw brandplaatje. !!

Succes.

rubenhilbrands (0), 9 jaar geleden

ik heb net gemeten op de leiding die langs elke goeispiraal loopt.... ik meet 14.7 volt en na een poosje weer 0 dus dat lijkt mij te werken

hoe meet ik de ampères van die gloeispiralen?
euhm de auto is uit 94, dus koudvervroeger? en gloei installatie zodra ik deur open doe, volgens mij zit dat er niet op? of het werkt niet denk ik
als de auto eenmaal loopt is er niks meer aan de hand, dus verstuivers lijken mi ook goed?

en de startsnelheid is hoog genoeg, vanmorgen over gestart en accu lader er bij aan, dus ik had stroom genoeg, mar duurde lang voor hij aansloeg,
tijdens het starten een beetje rook, en zodra hij liep een heleboel blauw rook en na een paar tellen is het over,

rubenhilbrands (0), 9 jaar geleden

en hoe test ik de vertstuivers zelf?

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Tussen de gloeiers zit een metalen strip ,haal die los .

Neem een stuk geisoleerde draad en doe deze tussen iedere gloeier en de pluspool van de accu. Je kunt aan het contact maken duidelijk zien of er een spanning wordt afgenomen.

Is er een defect ,alle vier vervangen .

Een extra accu wil nog niet zeggen dat de startmotor snel genoeg gaat .

Oude diesels hadden een trekgreep naast het stuur (links ) om die vervroeger te activeren .

De jongere motoren hadden dat met een was-element bediend achterop de hogedrukpomp.

De enige pomp die de motor heeft is die na het brandstoffilter .

Of er leiding-lekkage is kun je zien door de tank met lucht onder druk te zetten !!!

Ook dat gloeien vooral wanneer !!! en hoelang kun je meten ..............hoe korter de gloeitijd hoe meer weerstand er is van de gloeiers.

Dus de defecte gloeiers maken de gloeitijd kort !!! Verstuivers testen .----------bekijk het sproeibeeld. Op het net staan voldoende voorbeelden.

Let op die straal spuit zo door je huid !!! Goed beeld is fijn sproeien recht en zonder straaltjes .De neus van de verstuiver mag niet zijn ingebrand .

Verder kan je het gloeien zien door de opening waar de verstuiver in zit gedraaid.

Groetjes.

rubenhilbrands (0), 9 jaar geleden

ik heb een klep gemonteerd in de persleiding naar de brandstofpomp,
hij liet de diesel lopen, probleem opgelost,

ik ga volgende week nieuwe leidingen + filter monteren
schijnt te helpen bij dee types golf 3

Punt (35) PRO, 9 jaar geleden

Vaak is die leiding door ouderdom poreus . Was het een persleiding had je de lekkage wel gezien.

Dit is ook een oplossing ,maar neemt de oorzaak niet weg.

Groet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.