close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : 1.9 TDI Raar stationair en soms schokken met rijden.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Ik heb een Jetta staan van 1989 met een 1.9 TDI uit een Golf 3 erin gebouwd.

Nu als hij stationair loopt en je geeft gas gaat hij staan schommelen tussen de 900/1000 toeren. Ook als je komt aanrijden en de koppeking intrapt.
Soms doet hij het maar een paar tellen maar ook blijft het soms gewoon continu doen.
Ook met rijden merkte ik dat als je onder de 2000 toeren je gas oppakt hij soms ff een schok geeft.
En bij constant gas houden of op de cruise control wil hij soms wat schokken geven.

Ik heb al 2 andere luchtmassameters gebruikt.
En de vacuum aansturing van de turbo bleef tikken dus die is ook vervangen.

Op de computer blijft hij aan geven dat hij zo'n 2x teveel lucht binnen krijgt.

Ook geprobeerd een powerbox erop te zetten. Ik hoorde via via dat dit het soms oploste.
Was niet het geval. Daarmee ging hij 1100 toeren stationair lopen en als je 50 op de cruise control reed zat je echt onwijs te schokken.

Dus ik denk zelf dat er iets met de inspuiting is.

Is er iemand bekend met dit probleem?
Wat is het eerste wat ik nu moet gaan nakijken?

Groetjes Jeff.

Geplaatst door

gebr.kuipers (0)
badge

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo, was dit probleem direkt aanwezig na inbouw in de Jetta, of later ontstaan ?

Controleer de distributie timing.

Zijn er foutcodes in het motor regelapparaat ?

Groet Jan227

Jan227 30
badge

10 jaar

Bij heeft 5 jaar zonder problemen rond gereden.

Had wat foutcodes maar niks wat ermee te maken kan hebben en na het wissen blijven die ook weg.

Ik denk zelf aan een slechte verstuiver ofzo.

Is dit zo te testen of moeten ze eruit om druk te meten?

Riem kan ik natuurlijk ook altijd nog even controleren.

gebr.kuipers 0
badge

10 jaar

Misschien moet je even kijken naar lekkage van het laaddruk systeem,wil wel eens gebeuren dat er een slang lek raakt.
Dan krijg je ook van deze rare storingen.
Gr,
Bjorn

bjorn1 0
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.