auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Golf 3 GT 66KW E2 raar benzine/vacuum/ontsteking probleem

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn Golf 3. Hij start slecht (eerste keer lang starten en start niet, sleutel terug halen en nog een keer proberen en dan na 4-5 seconden starten), en vervolgens heeft hij de neiging om af te slaan. Hij loopt heel laag in toeren en schommelt hier een beetje in en vervolgens slaat ie af. Ik kan opbouwend gas geven om het afslaan te voorkomen (niet het gaspedaal indrukken want dan geeft ie helemaal geen gas), maar zelfs dan duurt het nog even voordat ik normaal kan rijden.

Als de motor warm is start hij meteen en rijdt hij zonder problemen. Ik heb al 4 nieuwe bougies geprobeerd, de benzinefilter is vervangen, er zit een nieuwe ontsteking in en de carburateur is vervangen. Ik ben ten einde raad. Wie heeft er nog een idee wat dit kan zijn? Zou het de bezinedop kunnen zijn? Die zit er een nieuwe op omdat de oude was weggehaald, maar ook als ik start zonder benzinedop trekt ie schijnbaar niet genoeg benzine aan..

Alvast bedankt.

Geplaatst door

rudi5345 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt op een temperatuursensor de koud de verkeerde waarde geeft.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Hallo, begin met de auto uit te (laten lezen). Dan wordt de wirwar van mogelijke oorzaken al een stuk kleiner. Wat bedoel je met een nieuwe ontsteking ? Hall gever, trafo , verdeler(kap) ? Groet Jan227.

Jan227 30
badge

12 jaar

Hallo Jan227,

Ik geloof dat ze het gehele ontstekingsmechanisme hebben ontvangen, dus alle drie de dingen die jij opnoemt (niet de bougiekabels maar die waren doorgemeten en liepen slechts op 1A te hoog maar stroom werkt of werkt niet toch?). Kan het zo zijn dat er ergens een slangetje lek is? Of zou die dan ook slecht moeten lopen als de motor koud is. Ik denk nog steeds dat die slecht benzine aan kan zuigen en/of dat er valse lucht bij komt.

Ik zal inderdaad de auto eens uit laten lezen, heb hier nog niet echt aan gedacht omdat het me geen elektriciteits probleem lijkt? Of heeft dat er weinig mee te maken? Ik ben maar een amateur op het gebied van auto's maken, ik kan dingen losmaken en er weer op zetten en heb klein verstand van de rest van zaken. Ik doe het echter altijd samen met een vriend die er wel heel wat verstand van heeft alleen helaas geen garage tot beschikking heeft.

Nog ideeën?

rudi5345 0

12 jaar

[quote=maarten4874]lijkt op een temperatuursensor de koud de verkeerde waarde geeft.[/quote]
Hoe bedoel je? Als de auto warm is staat de meter keurig tussen de 90 en 110 (in het midden).

rudi5345 0

12 jaar

Hallo, laat de auto eerst uitlezen, dan heb je mischien al een zoekrichting. Groet Jan227

Jan227 30
badge

12 jaar

Beste Rudi,

Heeft volgens mij niks te zeggen. Er zitten 2 sensoren op, eentje voor op het dashboard en eentje voor het motormanagement. Je kunt de 4-polige stekker doormeten of de waardes kloppen. Zijn tabellen voor, zoveel ohm bij zoveel graden. Buiten dat kan het ook zijn dat je hall-gever kapot is, maar jij zegt deze vervangen te hebben. Dan kijk eens hoe de auto loopt als je de LMM uittrekt. Alle vacuum klopt? Eentje naar het actieve filter en eentje naar het gasklephuis. Verder de brandstofdruk in orde?

bobje89 0

12 jaar

Hartstikke bedankt voor alle hulp! Het was inderdaad de 4-polige sensor, had geen idee dat deze ook naar motormanagement ging.

Super bedankt voor de hulp! Auto loopt weer als een trein.

rudi5345 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.