close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen 0 1997: Golf 3 SDI onderste slang wordt niet warm !

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1900

Hoi allemaal,

ben in het bezit van een golf 3 sdi bw jr 97 320 dkm. Probleem begon als volgt, temperatuur sensor kwam bleef telkens vlak voor eindtemp (midden) ca, 90 gr. hangen.
Toen heb ik de waterpomp en thermostaat vervangen. Probleem allereerst verholpen => sensor geeft mooi zoals hoort temp. 90 gr. aan en staat netjes in het midden.
Problemen die ik nu heb is dat de onderste slang na de thermostaat niet of nauwelijks warm wordt. De auto ruikt ook vreemd, maar de temp (dashboard) blijft constant 90 gr.

Wat ik tevens ontdekte is dat bij het starten (warm) toerental oploopt en onverklaarbaar op en neer pingelt. Als dit weer constant is heeft de auto totaal geen vermogen meer. Zet de motor uit en start opnieuw en het euvel is weg.

Ziet iemand hierin een verband ?

Geplaatst door

Jope (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Word de onderste slang ook niet warm als je de auto eens 15 min stationair laat draaien ? Kan zijn dat de thermostaat net open gaat of nog dicht is op het moment dat de meter op 90 graden staat.

Anders kan ook de sensor niet goed aangeven, en is de motor koeler dan de 90 graden die hij aangeeft.

Zou hem eens laten uitlezen, dan kun je de temperatuur ( sensor ) bekijken, en wellicht word je dan ook iets wijzer van het wegvallen van het vermogen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Hoi stefan,

de onderste slang woirdt dan ook niet warm nee. Maar hij gaat ook niet koken, dus ik snap er neits van. Kan het zijn dat de radiator verstopt is ? Zal dit ook eens nakijken en hem losmaken, als het iets warmer is buiten :-) .

Jope 0

14 jaar

Jope

Wat je eens kan proberen, rij een stuk over de snelweg ( bv tot Echt en terug )

Dan moet hij goed op temperatuur zijn, maak de kap open en voel aan de slangen, is de onderste slang nog koud net zoals de radiateur en blijft de meter op het dashbord bij 90 graden staan dan is de thermostaat kapot, deze zal dan wel blijven hangen of opent te vroeg..Ook bestaat de kans dat de meter op het dashbord niet nauwkeurig aangeeft ( sensor )

Als hij na de rit nog koud is, laat hem dan eens een 15 min stationair lopen of met verhoogt toerental, hij moet nu dan wel warm worden!

Als iets van het koelsysteem verstopt zou zitten, zou hij eerder wel te warm worden.

Blaast hij wel warme lucht binnen ? Verlies je verder geen koelvloeistof ?

Een andere vraag, waarom heb je waterpomp en thermostaat vervangen terwijl de temp gewoon rond de 90 graden bleef ?

stefan84 0

14 jaar

Eyyy,

ben vandaag al naar eindhoven op en neer geweest maar de onderste slang wordt niet warm.

Heb de termostaat en pomp vervnagen omdat het langer dan normaal duurde voordat e warm werd. En zoals al beschreven bereikt ie de 90 gr. niet. Tevens dach ik speling te voelen aan de poelie van de w pomp.
Verliest geen water en de kachel wordt goed warm, ik heb trouwens de temp. van die golf nog nooit boven het midden zien uitkomen ook zomers niet.

Begin nu aan alles te twijfelen, kan toch niet zijn dat ik de multi riem verkeerd terug geplaatst heb en dat de w pomp verkeerde kant opdraait ???? De poelie v/d pomp dient toch op het loopvlak van de riem te lopen (groeven) ? Nee dit kan volgens mij helemaal niet anders om.

Misschien zie en ruik ik wel spoken, aangezien ie toch niet te warm wordt op het dashboard. Hou je op de hoogte, ga van het weekend de radiator eens checken.

Jope 0

14 jaar

Weet jij trouwens waar die temp. sensor zit ?

Jope 0

14 jaar

Nr 10 is de sensor ( Bestel nr : 357919501A )

Deze sensor is voor de ECU en voor de meter op het dashbord, is een 4 polige.

Zie ook :

[url=http://img405.imageshack.us/i/92587265.p...][img]http://img405.imageshack.us/img405/2417/...[/img][/url]

Beter was om even met vagcom de werkelijke temp te bekijken en die vergelijken met de meter op het dashbord..

stefan84 0

14 jaar

Bij een diesel met dit weer kan zomaar de thermostaat tijdens rijden dicht blijven.
Soms duurt het wel een half uur voordat hij open gaat bij stationair.
Maar als de kachel wel warm wordt na ongeveer 10 mionuten rijden dan is waterpomp goed.
Wordt de bovendste slang wel warm/heet?

ricky 10
badge

14 jaar

Hij heeft 130 km op en neer gereden en nog blijft de onderste slang koud / lauw..De bovenste zal wel warm worden vermoed ik..

Maar na een tijd stationair lopen of met verhoogt toerental moet hij toch echt wel warm worden.

stefan84 0

14 jaar

Wordt id. lauw maar niet heet bovenste wel. Ik vermoed dat het id. aan de buiten temp ligt. Heb de auto al eens 20 min stationair laten lopen, en toerental verhoogt. Blijft lauw. Ga er vanuit dat het ok is, als ie gaat koken of vloeistof gaat verliezen kijk ik wel verder. Zal dit updaten als er zich iets veranderd.

Bedankt heren

Jope 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.