close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 3 slaat pas na lang doorstarten aan

Bouwjaar: 1993

Ik heb vorige week een Golf 3 1.4cl uit 93 gekocht en heb een probleempje! Hij heeft 150.000km gelopen, de motorcode is ABD en er is later een startonderbreker ingeboud(met cijfecode)

Als hij een tijdje heeft stilgestaan (en dus koud is) wil hij slecht of niet aanslaan. Na lang (30sec) doorstarten begint hij dan te pruttelen en met voorzichtig gas bij geven klimt hij al sputterend op in de toeren totdat hij uiteindelijk wel normaal gaat lopen!
Als hij een beetje opgewarmd is is er verder niets meer aan de hand en blijft hij ook gewoon stationair lopen. Bij een warme motor start ie gewoon altijd!

Toen ik dit voor het eerst meemaakte was de stekker van de injectie (Mono-motronic) door en door nat van de benzine. Toen ik deze (na opslepen) thuis heb gedroogd en gereinigd deed hij het meteen!

Maar de dag erna had ik dus gewoon weer het zelfde probleem!

Op aanraden van de lokale garage heb ik de verdelerkap en de rotor al vevangen. En verder heb ik al de o-ringen langs de injector vervangen omdat hij hier eventueel kon lekken maar dit heeft allebei niet geholpen!

Ik heb gisteren de bougies vervangen; de oude waren wit uitgeslagen!
Betekend dit dat het mengsel te arm is(te min benzine) en dat de motor te warm wordt?

Vanmorgen had ik elk geval weer het zelfde probleem, de de bougies waren dus niet de oorzaak maar het gevolg!

Wat kan dit zijn of wat kan ik proberen om hierachter te komen???

Geplaatst door

Zalde (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dikke kans op defecte temperatuursonde waardoor de inspuiting computer te veel of veel te weinig brandstof inspuit voor de koude motor. Dit is de blauwe sonde in het watermondje voor op de cilinderkop of aan de zijkant van de kop.

VW temperatuursondes gaan vaker stuk. Nieuwe sonde halen, met nieuwe o-ring. Systeem drukloos en koud, steker en haarspeld demonteren, sonde er uittrekken, o-ring er uittrekken en nieuwe sonde met de o-ring er omheen er insteken. Als je snel bent is er nouwelijks koelmiddel verdwenen en hoef je maar een beetje bij te vullen.

succes

audia4 0
badge

19 jaar

Mijn excuses voor de late reactie!
Nadat ik de computer heb laten uitgelezen kwamen (we zoals hierboven staat) tot de conclusie dat de temperatuursensor kapot was en nadat ik deze heb vevangen start hij elke dag weer prima!
Harry nog bedankt voor je reactie!!

Zalde 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.