Hallo Allemaal
Ik zit met een probleem,waar ik niet meer uitkom.
Mijn Golf III gti met motorcode 2E start van het ene op het andere moment niet meer.
Zodra ik de sleutel in het contact doe gaan wel alle lampjes in mijn dashboard branden,maar zodra ik de sleutel omdraai,springen de lampjes uit,wat normaal is,maar de auto slaat niet aan.
Je hoort iets van een kleine tik,en dat is het,Bij het inlaatspruitstuk hoor je ook iets van zoemen,en bij de stappenmotor voel je de benzine er doorstromen,tenminste hij trilt.
Zit al een niet Accu op, Dynamo is reeds vervangen omdat de auto niet meer bijlaadde,start motor is er al af geweest,hier is niks raars aan te zien,deze heb ik al een doorverbonden, toen draaide deze wel.
Hebben de auto al eens aangedrukt,toen sloeg hij direkt aan,tijdje gereden,bij huis weer uitgedaan,en het probleem deed zich weer voor.
Wel sprong in een keer het alarm aan toen ik er mee bezig was(wist niet eens dat het erop zat) weet niet wat dit inhoud of dat het verkeerd is.
Misschien dat het een storing is of wat anders.
Hoop dat iemand mij goede adviesen kan geven,auto staat al bijna een week stil,en aangezien ik volgende week weer moet werken,wil ik de auto zo graag mogelijk weer aan de praat krijgen.
Gr Raymond
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als iemand start heb je dan spanning op de dunne draad op de startmotor
zo niet denkelijk contact blokje stuk
nee op die dunne draad zit geen spanning,wel op die 2 dikke draden,die vanaf de accu en dynamo lopen.
15 jaar
ook niet als iemand start?
nee hebben we net weer geprobeerd voor de zekerheid,waar kun je zo'n contactblokje kopen dan bij de Brezan o.i.d en is dit moeilijk te vervangen?
15 jaar
Net een nieuw contactblokje besteld,morgenvroeg binnen,hopen dat het dit is,is het moeilijk om deze te vervangen?/
15 jaar
stuur moet eraf
dan een sleutel onder de ring en met een trekker los trekken
of de stuurpen eruit
als je de kappen om t stuur weghebt zie je eigenlijk wat er verder los moet
breekboutjes kan je met een schrp beiteltje los tikken
Je hebt toch wel de spanning op de accu gemeten? Een te lage spanning kan deze startprobelemen geven en het alarm ook in werking stellen. (dit gezien je opmerking over de vervanging van de dynamo).
vr.gr. Theo
15 jaar
oke zal morgen eens kijken,is er misschien ook een how to van met fotos ??
15 jaar
[quote=Theo Sparenburg]Je hebt toch wel de spanning op de accu gemeten? Een te lage spanning kan deze startprobelemen geven en het alarm ook in werking stellen. (dit gezien je opmerking over de vervanging van de dynamo).
vr.gr. Theo[/quote]
Dit is al een aantal maanden geleden,was in de wintermaanden,accu geeft goede spanning aan en is gewoon vol,de rest op electronisch gebied doet het gewoon,alleen het starten niet.
Vermoeden van het contactblokje had ik al,of dat de startmotor kapot was,maar dit is nu uitgesloten omdat ik de startmotor getest heb,en de accu is nog zo goed als nieuw.
15 jaar
draadje op plus accu en even op de starter op t dunne draadje zetten
moet ie gewoon starten
[quote=CARS&MOTORS]draadje op plus accu en even op de starter op t dunne draadje zetten
moet ie gewoon starten[/quote]
en als het dan doet betekent het dan dat het contactblokje daadwerkelijk stuk is???Edit net gedaan..en idd auto startte gewoon,direkt ff gereden.
15 jaar
Of het draadje van contactslot naar de starter is gebroken. Maar contactblokje defect is wel waarschijnlijker.
ben gisteren er weer mee bezig geweest,heb het stuur en dergelijke eraf,maar nu krijg ik die gekartelde krans er niet vanaf,heb het al geprobeerd met een pullytrekker,maar dit ding zit zo vast dat er geen beweging in te krijgen is.
Is er misschien nog een andere wijze hoe deze loskomt,of hoeft deze krans er niet vanaf.
Ben er al wel achter dat het daadwerkelijk het contactblokje is die kapot is,heb dit getest door het nieuwe blokje aangesloten te hebben,en met een schroeverdraaier gestart,nu deed hij het wel.
Alleen nu moet dat verrekte ding eraf.
15 jaar
##dan een sleutel onder de ring en met een trekker los trekken##
had ik al geschreven
ja dat had ik ook al geprobeerd,heb ook al met een beiteltje geprobeerd los te tikken,ik las ergens anders dat je die krans een kwart slag moest draaien om hem los te tikken??? weet niet of dit waar is.
15 jaar
is de accu niet gewoon leeg
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar