Volkswagen Golf III: golf 3 start niet meer

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

hallo mensen ik zit met een probleem , mijn golf 3 start niet meer , ik zal even in het kort uitleggen wat het probleem is , 2 dagen geleden reed ik naar de winkel niks aan de hand , ik zet de auto op de parkeerplaats en loop naar de winkel (sleutels in het contact radio blijft aan ) 5 min later kom ik terug ik start de auto en deze doet niks meer , het relais 167 vonkt en de tellers beginnen raar te schokken (de digitale meters slaan op nul) ik heb het brandstof relais(167 vervangen maar dat helpt niet) wat kan dit zijn , ik hoor nu als ik hem op het contact zet dat bij de magneetklep van het actief koolstoffilter iets begint te tikken (kan deze dan misschien defect zijn ????) dus hij start niet doet dus niks meer

ik hoor graag als mensen dit ook hebben mee gemaakt of als mensen weten wat het probleem kan zijn , hij staat nu stil en ik heb juist nu de auto hard nodig

bedankt alvast

mvg

marcel

marceldenise

Geplaatst door marceldenise (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan T (5) PRO, 10 jaar geleden

nou het electrische deel van het contactslot gaat nog wel eens stuk.
dit is los vervangbaar.
trek de stekker eens af en kijk of je de startmotor dan wel dmv effe door verbinden aan het draaien krijgt is dat zo dan dat electriche deel vervangen dan moet je wel de contactslot houder demonteren.

groetjes jan.

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Niet de accu gewoon leeg ?

marceldenise (0), 10 jaar geleden

@ jan

bedankt voor je info ik zal is gaan kijken of dat het probleem is

@ferrie

nee dat kan het niet zijn want dat dacht ik juist eerst ook maar ook met startkabels gebeurt er niks dus neem niet aan dat , dat het kan of zal zijn

grtzz

marcel

berendonck (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik denk ook gewoon de accu stuk of een slecht kontakt op een pool ..... de startkabels zijn vaak te dun om hem aan de praat te maken helemaal als er een defecte accu in zit.

Kijk ook even naar het massa lid van de startmotor die willen nog wel eens doorbranden.

Gr. Harry

marceldenise (0), 10 jaar geleden

maar als de accu niet goed zou zijn dan zou de radio het toch ook niet doen en die doet het gewoon en zodra ik het relais 167 eruit haal dan doen de meters het wel gewoon en gaan ook alle lampjes normaal branden. maar zodra ik dat relais erweer in doe dan beginnen de meters weer raar te doen en gaat relais 167 vonken van binnen ,en hoor je bij het magneetklep van het actief koolstoffilter tikken.

mvg

marcel

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Voor het starten is een veel hoger amperage nodig dan voor de radio.
Ik denk ook dat gewoon de accu kapot is.

marceldenise (0), 10 jaar geleden

hmm oke ,maar kan dat dan zo in eens ????? want ik reed er gewoon mee kom op de parkeerplaats , parkeer de auto en zet hem alleen van contact af (dus niet de sleutel eruit) en kon terug en toen deed hij niks meer (afgezien dan vonken op relais 167 en raar schokken op de meters)

mvg

marcel

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Even een andere goede accu erin en je weet het , de wegen van de techniek nemen soms rara richtingen.

marceldenise (0), 10 jaar geleden

ik ga het morgen gelijk proberen (mits ik even een goedde leen accu kan vinden) hahaahaha ,

@ferrie we wonen in dezelfde plaats

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Dat is mooi , weet je wat je moet doen .

marceldenise (0), 10 jaar geleden

nou heb vandaag de accu van mijn maat erin gezet (vrij nieuwe accu) maar helaas er veranderd niks het relais 167 blijft vonken en tikken en onder de motorkap hoor je ook getik.
dus maar even verder zoeken

grtzz

jan T (5) PRO, 10 jaar geleden

heb je al naar het contactslot gekeken.

groetjes jan.

marceldenise (0), 10 jaar geleden

hallo jan

nou ik heb wel een blik geworpen maar helaas weet ik niet goed waar ik naar kijken moet dus ja

mvg

marcel

jan T (5) PRO, 10 jaar geleden

nou je moet de stekker eraf halen en dan meten waar stroom op staat.
dan de draad naar de startmotor in dat blok op zoeken en met een draadje even door verbinden.
draait de startmotor dan rond dan moet dat witte deel van het contactslot vervangen worden.

groetjes jan.

marceldenise (0), 10 jaar geleden

hallo jan

heel erg bedankt voor je reactie , ik ga het vanmiddag proberen (anders morgen) en zalje laten weten wat dit opgeleverd heeft

mvg

marcel

Ralf_Jensen (0) PRO, 10 jaar geleden

Marcel, je had de auto op 3 april hard nodig. Laat er iemand (die thuis is in autotechniek) meekijken anders sta je volgende week nog met een niet startende auto.
De juiste tips zijn in dit topic al voorbij gekomen.

marceldenise (0), 10 jaar geleden

klopt ja toen was ik hem ook net nodig , we zijn er inmiddels ook achter waar het onder de motorkap tikt , dit is bij het mono motronic (zodra de auto op contact komt hoor je hier het electronische deel tikken (en dan ook bij het magneetklep van het actief koolstoffilter )

we hebben het probleem wat jan zei na gekeken maar ook dit is gewoon helemaal goed (helaas) anders waren we er uit geweest

maar goed ik denk dat ik opzoek ga naar een andere magneetklep en naar een andere monomotronic inspuiteenheid die erop zetten en kijken wat er dan gebeurt

grtzz

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.