close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Hoog verbruik en loopt onregelmatig

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 70pk

Wat kan hier aan de hand zijn?

Ik denk zelf dat er sensor de regeleenheid verkeerde info geeft of de inspuiter niet goed is, maar hoe kan ik dat controleren of nameten?

Het verbruik ligt tegen de 1 op 9. Recent luchtfilter, bougies, verdelerkap en een defecte bougiekabel (brak bij wisselen kap) vervangen. Als je rustig rij dan loopt de motor onregelmatig, een beetje stotend. Het lijkt net of hij inhoud. Bij optrekken geen probleem. Als ik informatie opzoek dan denk ik dat een verbruik van 1 op 12 goed haalbaar moet zijn.

Kan iemand mij opweg helpen wat ik kan namaten en/of controleren.

Bijvoorbaat mijn dank,
Karel.

Geplaatst door

KvdEng (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Watertemperatuursensor in de bovenste waterslang zou dit goed kunnen veroorzaken , motor denkt dat hij nog koud is dus extra brandstof injectie , maar omdat hij warm is lijkt hij te verzuipen.

kaleido 1 6595
badge vip badge

11 jaar

Goede tip; Hoe kan ik die controleren?
Het lijkt me een weerstand opnemer (NTC ?). Welke waarde moet ik meten bij een koude of een warme motor, of ik doe hem in water met een thermometer.
Hoe kan ik aan die informatie komen?

KvdEng 0

11 jaar

Ff uitlezen mer freezed frame,,,,kun je de waardes aflezen...

Mercury 0
badge

11 jaar

[quote=Mercury]Ff uitlezen mer freezed frame,,,,kun je de waardes aflezen...[/quote]
Sorry, die kreet ken ik niet: "Freezed frame".
Is dat via een testsysteem van volkswagen garage?

KvdEng 0

11 jaar

Karel gewoon die temperatuursensor vervangen met O ring! Het controleren en meten kost meer tijd en energie dan wat dat element kost. Let op de kleur !
Ook de termostaat kan wat open blijven staan of lekken zo dat het te lang duurt eer de motor op temperatuur is . 90 graden is goed maar velen geven 70 aan . Helemaal fout .
Het lijkt net of de meter alleen deze 2 standen kent.

Succes.

Punt 50
badge

11 jaar

Het lag aan de bougiekabels. Na die vervangen te hebben is het verbruik weer 1 op 14 en zuiniger.

KvdEng 0

11 jaar

Karel ;voelde je dan niet dat de motor op 3 cilinders liep ? De motor draait stoterig als je gas geeft met slechte kabels of bougiedoppen..
Komt de motor wel snel op temperatuur? Is die aanwijzing goed?

Groeten.

Punt 50
badge

11 jaar

[b]Karel heeft aangegeven dat dit probleem opgelost is...

Moderator Problemcar[/b]

Hans4040 1240
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.