close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 3, start slecht en vaak alleen met vol gas.

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 CL 44 KW E2

Hallo,

Een aardige tijd terug heb ik hier eerder een bericht geplaatst over mijn Golf 3.
Na veel uitgezocht te hebben en veel onderdelen vervangen te hebben start mijn Golf nog steeds erg slecht.

De ene keer slaat hij goed aan, de andere keer niet.
Als ik de auto vaak wil starten lijkt hij aan te slaan maar gaat hij meteen weer uit.
Om hem dan te kunnen starten moet ik vol gas geven.
Eerst lijkt hij dan in te houden. Je geeft gas maar je ziet de toerenteller iets omhoog gaan.
Dan opeens vliegt de toerenteller omhoog met het nodige geluid.

Soms heb ik ook dat als ik weg rijd dat ik vol gas moet blijven geven en bijna niet voorruit kom.
Na een tijdje is dit voorbij en soms slaat hij een bocht later dan weer af.
Dan moet ik hem weer een paar keer starten met vol gas.
Dit rijd niet fijn en ik heb het idee dat ik er een keer stil mee zal blijven staan.

Het gekke is dat als ik hem soms start (terwijl hij dan wel in 1x aanslaat) dat hij na een tijdje begint te stotteren (misschien 3 cilinders?).
Als ik hem dan uitzet en wil starten krijg ik hem niet meer aan. Of ik moet weer vol gas geven.

Als de motor wat warmer is heb ik nergens last van en rijd de auto perfect.
Hij start dan ook goed.

Zelf weet ik dat het contactblokje niet helemaal goed is.
Deze wordt binnenkort vervangen (heb al een afspraak bij een garage)
Nu duurt het nog een tijdje voordat ik bij de garage terecht kan dus probeer ik het 1 en ander toch zelf op te lossen.
Ik wil natuurlijk niet stil staan s'ochtends ;)

Het volgende heb ik zelf een paar maanden terug al vervangen:

- bougies
- bougiekabels
- temperatuurvoeler (die in de koelvloeistof slang zit)
- verdelerkap + rotor
- Die witte vacuum slangetjes schoon gemaakt (deze waren verstopt)
- gasklephuis gereinigd.
- benzinefilter
- luchtfilter
- lambda sonde

Hij is verder ook uitgelezen bij een VW garage.. en daar vonden ze geen fouten.

Bij het reinigen van het gasklephuis heb ik hem niet opnieuw ingeleerd omdat ik dat toen niet wist dat dat nodig is.
Zal dit problemen kunnen geven?.

Verder hoorde ik dat het ook aan de slang die naar de rembekrachtiger loopt zou kunnen liggen. Zou ik deze slang zonder problemen los kunnen halen? zodat ik kan kijken als hij verstopt is?

Ik baal hier best van en hoop dat ik over een tijdje eindelijk van mijn golfje kan genieten zonder problemen.

ohwja de kilometerstand van mijn Golf is ongeveer 142000 (kan me in de nullen vergissen)

alvast bedankt,

Patrick

Geplaatst door

thespeed (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de slang kan je loshalen... en met erasan zuigen / blazen kan je het klepje bedienen dat erin zit. (als aanwezig)

wat je ook nog even moet bekijken is of er geen speling op je verdelerasje zit van je ontsteking... dit wil ook nog wel eens voorkomen.

verder is het ook nog mogelijk dat er water in je regelunit is gekomen.. dit veroorzaakt ook de meest gekke klachten.


mvg en laat je bevindingen even weten.

blijegeit 0
badge

17 jaar

De slang van de rembekrachtiger voelde wat verstaft aan.
Verder bedenk ik me net dat ik weleens met het remmen verschil heb gemerkt.
Het lijkt dan net dat ik de rem zelf ietsjes los laat en dan weer indruk.

Zit het verdelerasje achter de rotor bij de verdelerkap?.
Mijn auto heeft voordat ik hem heb gekocht langer dan een half jaar stil gestaan.
Dit hoorde ik toen ook pas later.

nog bedankt voor je antwoord

thespeed 0

17 jaar

eergister weer naar de auto gekeken en de slang van de rembekrachtiger los gehaald.
Deze zat niet verstopt en ik kan er lucht doorheen blazen. Dus daar zal het wel niet aan liggen.
De vacuum slangen zitten ook niet verstopt en toen ik de verdelerkap los haalde kon ik zo geen speling voelen in het verdelerasje.

Zou het niet aan een sensor kunnen liggen? De sensor die bij het koelvloeistof zit heb ik al vervangen door een (imitatie sensor). Als ik een tijdje met mijn auto rijd is de temp op het dashboard ongeveer 70 graden. Dus totaal niet warm. Zitten er verder nog sensors die zulke problemen kunnen veroorzaken?
en waar kan ik de regelunit vinden? dan kijk ik als daar vocht inzit.

alvast bedankt.

thespeed 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.