close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Koppakking lek??

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo,

Het Probleem,
Koelvloeistof niv. daalt
Auto rookt (wit) bij stationair draaien bij gas rook weg.
Motor wordt vrij snel warm

Kmstand 170d

oorzaak
Ik denk dat mijn koppakking stuk is. Maar hoe weet ik dit zeker.

heb wel gekeken in mijn koelvloeistof reservoir maar bij stationair draaien zie ik geen bubbeltjes. als ik gas geef een enkel bubbeltje maar weet niet zeker of dit van de retour of van ondere komt.

Alvast bedankt

Geplaatst door

masterman (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bougie's eruit draaien adaptor erin betreffende cilinder in compressiestand en druk erop zetten als het water gaat borrellen weet je genoeg

[quote=masterman]Hallo,

Het Probleem,
Koelvloeistof niv. daalt
Auto rookt (wit) bij stationair draaien bij gas rook weg.
Motor wordt vrij snel warm

Kmstand 170d

oorzaak
Ik denk dat mijn koppakking stuk is. Maar hoe weet ik dit zeker.

heb wel gekeken in mijn koelvloeistof reservoir maar bij stationair draaien zie ik geen bubbeltjes. als ik gas geef een enkel bubbeltje maar weet niet zeker of dit van de retour of van ondere komt.

Alvast bedankt[/quote]
Meestal zijn je slangen al heel erg hard terwijl de motor nog niet eens zo warm is.(compressiedruk in koelsysteem).
Of met een gastester meten in reservoir.
Wat je ook vaak hebt bij een lekke koppakking naar het koelsysteem is een pruttelende motor en rook als je hem start nadat hij even uit gestaan heeft,door de druk is er dan koelvloeistof in de cylinder gelopen wat hij dan aan et verbranden is.
Wat Robby zegt kan ook,alleen moet je wel de auto op de handrem zetten en in een hoge versnelling zetten,anders heb je een probleem als je druk op de cylinder zet!

ricky 10
badge

17 jaar

en wat is dat dan voor een probleem?????,dat de zuiger naar beneden gaat!!!!!!!,is dat een probleem????je kunt dan alleen de test niet goed uitvoeren,als de zuiger precies bovenaanstaat gaat hij gegarandeerd niet naar beneden.en je begint toch altijd met een klein beetje lucht en voer je langzaam op.

Ik ga het ff proberen te testen.
In het begin als ik de auto start loopt hij ook ff 30 sec op 3 cilinders lijkt wel. als ik ff gas geef lijkt dit verholpen te zijn. zal dit komen door het koelvloeistof in 1 cilinder waardoor die niet verbrand?

masterman 0

17 jaar

is mogelijk,maar kan meerdere oorzaken zijn.

[quote=robby10030]en wat is dat dan voor een probleem?????,dat de zuiger naar beneden gaat!!!!!!!,is dat een probleem????je kunt dan alleen de test niet goed uitvoeren,als de zuiger precies bovenaanstaat gaat hij gegarandeerd niet naar beneden.en je begint toch altijd met een klein beetje lucht en voer je langzaam op.[/quote]
De test hoor je uit te voeren in z'n versnelling en met de handrem erop en zuiger in bdp.
Wat denk je dat er gaat gebeuren als je druk op de cylinder zet en je hebt de auto niet op z'n handrem staan????!!!!!!!,zou hij misschien niet gaan rollen op dat moment?????!!!!!En toevallig jouw kant op!.
Precies,ALS de zuiger PRECIES bovenaan staat gaat hij niet naar beneden nee!,maar ik neem liever het zekere voor het onzekere!

ricky 10
badge

17 jaar

ik vind het goed

ronald heeft 100% gelijk robby zoals bijna altijd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.