hallo,
ik heb een golf 3 tdi van 1996 81kw met 233000km. er is mij verteld door een monteur dat de turbo olie lekt hoe kan dat wat is de oorzaak? en is het wel echt de turbo die lekt? de auto loopt en trekt goed.
mvgr,
Heiko
Geplaatst door Heiko (0) , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
heiko...
is het echt lekken of zweten, het laatste is vrij normaal.
paul,
Heiko (0), 18 jaar geleden
nee, hij lekt. Wat kan dat zijn, turbo kapot? want hij loopt gewoon goed
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
heb natuurlijk niks gezien! maar daar lijkt het wel op!
paul,
Heiko (0), 18 jaar geleden
maar hoezo trekt ie dan wel goed terwijl de turbo kapot is.
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
het lekken van een turbo heeft niks uit te staan met vermogen, dit moet je gescheiden zien..
ik zou gewoon gezien het bouwjaar van de auto een gebruikte turbo monteren, je moet dan denken aan 150,a 200,- euro.
paul,
Heiko (0), 18 jaar geleden
maar als ik ermee blijf rijden is dat dan gevaarlijk?
P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden
gevaarlijk zeker niet! ik zou zeggen zolang het nog geen plassen betreft... lekker door rijden heiko.
paul,
Heiko (0), 18 jaar geleden
maar paul kan je me uitleggen wat er precies kapot is waardoor de turbo gaat lekken? maar motorisch hoef je dus niet bang te zijn dat er dingen kapot gaan door de turbo?
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Zolang de olie er niet uit loopt kan er weinig gebeuren. Ik zou het echter wel in de gaten houden en eventueel een gebruikte laten monteren.
Heiko (0), 18 jaar geleden
maar kan het eventueel ook iets anders zijn dat lekt bij de turbo of kan dat alleen de turbo zijn die olie lekt?
sytze (0) PRO, 18 jaar geleden
Het kan ook nog de leiding zijn die naar de turbo toe loopt, maar dat kan ik hiervandaan niet zien.